Hlasovat pro Zuzanu můžete pod pořadovým číslem 6 ZDE. Hlasování probíhá od 25. 9. do 5. 10. 2023 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
VÍCE O PODNIKÁNÍ
Webové stránky: www.just.love
Obor podnikání: Výroba a prodej oblečení Jsem matka, podnikatelka a milovnice módy. Snažím se pomoci jiné matce (Zemi), aby se jí žilo lépe a nám s ní. Nejsem ale žádná aktivistka, jenom se snažím postavit byznys, který bude respektovat základní principy slušného chování. Být udržitelný (ale vážně!) ve třech oblastech: 1. People (platíme lidem férově) 2. Planet (používáme přírodní materiály) 3. Profit (fungujeme ekonomicky)
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Vždycky jsem věděla, že jsem výjimečná.
Někdy výjimečně šikovná, někdy výjimečně k ničemu.
Někdy výjimečně chytrá, někdy výjimečně pitomá.
Někdy výjimečně milá a někdy, zcela výjimečně, výjimečně protivná.
Jaká jsou ale ta správná životní adjektiva?
Vždycky jsem chtěla něco výjimečného dokázat.
Chtěla jsem být Steve Jobs.
Ale pak jsem zjistila, že zapřel svoji dceru, a tak jsem změnila názor.
Chtěla jsem být Steve Jobs, ale s lidskou tváří. Něco jako socialismus.
Někomu dojde docela rychle, co je v životě důležité, mně to trvalo docela dlouho. Nejdřív jsem studovala, pak jsem studovala, pak jsem sháněla peníze, pak jsem prodávala, pak jsem řídila a pak jsem chvilku řídila agilně.
A pak se mě jeden moudrý člověk zeptal: A je tohle opravdu to, co chceš dělat?
A já věděla, že na mě mluví Steve Jobs.
A říká mi: You've got to find what you love!
(Ale nebyl to Steve Jobs, to je jenom metafora)
A tak jsem si řekla, že udělám, co jsem vždycky chtěla, a založím si módní značku.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Nejtěžším momentem byl okamžik, kdy jsem na začátku svého podnikání, po čtyřech měsících doufání, že portugalská továrna vyrobí moje designy za peníze, které jsem jí naposílala, zjistila, že se to možná nikdy nestane. V tu chvíli jsem si uvědomovala, že to možná může být můj konec. Seděla jsem v Praze a zoomovala s Portugalci a jako bychom mluvili jinou řečí. Za poslední peníze jsem si koupila na blind letenku do Mongolska, abych potkala kašmírskou kozu. V rámci totální frustrace a nějakého typu deliria jsem si v hlavě udělala obrázek kašmírské kozy, která představovala začátek dodavatelského řetězce v jinak tak netransparentním módním byznyse, a rozhodla se jí najít.
V okamžiku, kdy mi uprostřed mongolské stepi dávali do náruče malou dvoutýdenní kašmírskou kozu, věděla jsem, že to dobře dopadne.
Celý byznys jsem tedy nakonec postavila primárně na kašmíru. A bylo to tak správně.
Vážím si ale každého momentu, kdy se dovedu zase zpátky postavit na nohy poté, co se něco nepovedlo.
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
1. Nikdy nečekat na to, až se něco stane. Vždycky jít něco rovnou udělat sama.
2. Nepředpokládat, že vám lidé nabídnou ta nejlepší řešení. Také podnikají, takže chtějí vydělat peníze. Je třeba si všechno prověřovat.
3. Koncentrovat se na jednu věc a tu dělat dobře. Vždycky si spočítat, kolik mě můj nový nápad bude stát:)
4. Nechat se vést trhem. Chtějí zákazníci tenhle produkt, ale mě připadá jiný mnohem lepší? Já ale produkt nekupuju, ale prodávám.
Comments