Hlasovat pro Marcelu můžete pod pořadovým číslem 9 ZDE. Hlasování probíhá od 25. 9. do 5. 10. 2023 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.
VÍCE O PODNIKÁNÍ
Webové stránky: www.kolacovedobroty.cz
Obor podnikání: pekařství - cukrářství Peču téměř od školky. Uź jako malá, jsem babičce a mamince pomáhala péct koláče, které se rozdávali. Dopoledne se jelo na pole, odpoledne se peklo. Tuto tradici po mamince a babičce jsem převzala, ruční výroba koláčků, s původní recepturou. Bez konzervantů, prášků. Přesně tak, jak se peklo dříve. Jde to. I když někdo tvrdí že ne. Naopak. To jsou Koláčové dobroty.
PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH
Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?
Hlavní vstup do podníkání, byla nezávyslost na ostatních. Ve smyslu, si vše zvládnout sama. Rozhodovat o všem sama. Ikdyž to není a nebylo vždy jednoduché, mám ráda výzvy a ráda je překonávám. Když něco nejde, neberu to jako zlo. Začínala jsem nejvíce s pečením během mateřské, rozhodovala jsem se, co s dětmi, co dělat, aby holky nebyly sami doma. Já mohla pracovat a zároveň se jim věnovat.
Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?
Peču již 17 let, nejtěžší bylo ustát pekařství v rodině, že to má smysl a že lidi mají rádi tradici a čerstvé pečivo. Byli doby kdy jsem si musela v tom nejlepším, vybrat buď rodina, nebo pekařství a hodně mě to zabrzdilo. Posledních 6 let, mám pocit, jako když začíná člověk znova. Ale všechno zlé, je k něčemu dobré. Když se člověk přes překážky dokáže vždycky zvednout, stojí práce za to. A když svou práci miluješ? Oto je to jednodušší. Moje tvrdohlavost a neústupnost, v tom co dělám. Nejvíce si cením ocenění živnostník roku za rok 2017, druhého místa za Středočeský kraj a že chuť koláčků a koláčů je regionálním produktem Zápraží. Toto ocenění se uděluje mimo okres a tenkrát byla pouze dvě pekařství, co ocenění získala. Mezi další úspěchy, patří, že lidem chutná. Že se rádi vrací.
Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?
Když jsem začínala, byla jsem mladá, po všem se vrhala bez plánování. Ale někdy to bylo potřeba, aby člověk zabrzdil. Takže jsem si toho nabrala moc a pak se to nedalo zvládnout. Takže určitě více plánovat rozložení sil. Co bych neměnila? Přístup k lidem. Zakládám si na tom, aby se se zákazníkem jednalo slušně, má ráda, když s lidmi mluvím, co dnes mají a jak se jim vede. Bez zákazníků, bychom nebyli a já si vážím každého dne, kdy si někdo objedná, když mu chutná a vrátí se. Lidi mají svých starostí dost a úsměv, vlídné slovo vždycky pohladí. Takže určitě jednání se zákazníky mít na prvním místě.
Comentarios