top of page
Vyhledat

eŽena roku 2022: Martina Trmalová

Aktualizováno: 20. 9. 2022

Hlasovat pro Martinu můžete pod pořadovým číslem 10 ZDE. Hlasování probíhá od 20. 9. do 30. 9. 2022 a z jednoho e-mailu se započítává jeden platný hlas.

VÍCE O PODNIKÁNÍ MARTINY

  • Webové stránky: www.darujtohrou.cz

  • Začátek podnikání: 2019

  • Obor podnikání: Vymýšlím hledací hry na oslavy, svatby, Vánoce, rozlučky se svobodou


PODNIKATELSKÝ PŘÍBĚH

Co byl Váš důvod pro vstup do podnikání?

Nikdy jsem nebyla člověk, který chce sedět v kanceláři. Nedokážu mít pevnou pracovní dobu, potřebuji kreativně vymýšlet a sama být svým pánem. Potřebuji cestovat a měnit plány podle svého. Chci být v kontaktu se svými zákazníky, chci znát příběhy mého produktu. A především se chci věnovat své rodině aktivně.


Jak a kdy jste začínala?

První rok mateřské. Konečně byl čas uvolnit mozek a přijít s něčím, co mi bude blízké. Když byl čas pořádat oslavy ( měla jsem hodné miminko), chtěla jsem je zdokonalit. Nechtěla jsem pouze předávat dárky. Chtěla jsem překvapit oslavence, chtěla jsem, aby se cítil výjimečný ve svůj den. Nejprve sama, pak jsem zapojila grafičku. Pak jsem si řekla, že to dovedu k dokonalosti a vymyslím produkt ( hru), který bude plnit právě tuhle funkci, zároveň bude nádherně ilustrovaný, profesionálně otextovaný, promyšlený a hlavně, bude vyrobený v české republice, bude podporovat české tvůrce, maminky na mateřské.


Jaké momenty byly pro Vás nejtěžší a jakých úspěchů si nejvíce vážíte?

Nejtěžší byl ten moment, kdy jsem spustila e-shop a myslela, že objednávky se pohrnou. Když po nocích sedíte nad vysněným produktem, který vymýšlíte, pipláte a věříte v něj, je tohle ledová sprcha. Půl roku se nedělo vlastně nic. Věděla jsem o svém produktu naprosto všechno, jen ne to, jak se prodá on-line. Ale to, když jsem si prošla x kurzů na marketing, sociální sítě, seo, ppc atd., to bylo něco úžasného. Protože pak přišel ten moment, na který jsem čekala hned při spuštění e-shopu. Prodávala jsem. A od té doby prodej roste. Pracuji na reklamě a snažím se zlepšovat ve všem, co potřebuji. Jsem z velké firmy zvyklá na velký budget, u sebe mám budget minimální, ale očekávám stejný výsledek. Nejvíc si vážím sebe za to, že jsem to ani jednou nevzdala. A to si práci hledám prakticky každý půl rok, kdy na týden prodeje klesnou. Na co jsem ale opravdu pyšná, že jsem si nemusela půjčit kapitál, že si projekt žije svým životem a návratnost mé vlastní investice byla do roka. Neuvěřitelné.


Jakých chyb byste se nyní již vyvarovala a co byste rozhodně ve svém podnikání neměnila a všem doporučila?

Pro mě je nejdůležitější vzdělávání. Ale někdy mám pocit, že se vzdělávám i tam, kde nemusím a utratím za to zbytečně moc peněz. V rozhodování v tomto směru jsem hodně impulzivní a určitě bych se toho ráda vyvarovala. Za celou svoji podnikatelskou etapu lituji ale pouze 12ti tisíc, které jsem utratila dle mého názoru unáhleně a špatně. Neměnila bych nikdy svůj pohled a vizi. Vím, co chci. Vím co nechci. A i když mi přijde nabídka, díky které mohu hodně vydělat, ale nespadá pod moje hodnoty, prostě ji nevezmu. A to už jsem několikrát udělala. Doporučila bych všem, aby věřili svým hodnotám a neopouštěli je pro rychlé peníze a slávu. Ono pak přijde něco, co dává daleko větší a lepší smysl. A to, co bych určitě doporučila všem je péče o zákazníky. Zákazník je alfou a omegou celého podnikání v jakékoli formě. A nejde ošidit. Naopak. Musíme jí věnovat 150%.



418 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page