Zuzka je mladá a cílevědomá. Projekt Moje Česko, do kterého se pustila letos po návratu z dvouletého pobytu v zahraničí, je již jejím druhým podnikatelským záměrem. „Chci se poučit z toho, proč to s mým prvním startupem nevyšlo a spravit si podnikatelské sebevědomí,“ říká dnes Zuzana Cabejšková s úsměvem.
Už před pár lety totiž rozjela projekt ZAZA bottles, což byly ekologické a designové lahve. Jenže výroba byla technicky a finančně náročná. U svého nového byznysu se snaží do všeho jít naplno a je více při zemi, aby byl projekt proveditelný. „Nezůstává jen u analýz a příprav, velmi rychle jsem produkt vytvořila a rovnou ho začala prodávat,“ vypráví Cabejšková.
Niternou motivací pro nový byznys bylo, že Zuzka chtěla podpořit český turismus a vlastenectví. „Jako národ se ohromně podceňujeme, nejsme na sebe tak pyšní, jak bychom měli být,“ vysvětluje Zuzka. Proto vznikla mapa Moje Česko - samolepící korková mapa Česka, na kterou si může člověk zvěčnit vzpomínky z výletů po naší zemi. „Do výroby map jsem se pustila ve skromnosti a tichosti, pomáhali mi moji nejbližší a také jsem měla velké štěstí na dodavatele, se kterými jsem mohla všechno konzultovat. Mapy prodávám zatím měsíc a už teď mě těší, jaký je o ně zájem.“
Úplné začátky podnikání Zuzana absolvovala v podnikatelském inkubátoru na holandské univerzitě, kde studovala. „Nizozemci jsou velcí byznysmeni a obecně studenty hodně povzbuzují k vlastním živnostem,“ popisuje mladá podnikatelka své začátky. Klasicky zaměstnaná nikdy nebyla, takže nemůže pořádně porovnávat, ale velkou výhodou podnikání podle ní je, že může vymýšlet a realizovat své vlastní nápady, učit se nové věci a hlavně pracovat kdykoliv a kdekoliv.
„Své podnikání bych chtěla vybudovat do stabilního a solidního zdroje příjmů, který mě ale zároveň bude stále bavit řídit a rozvíjet. Nechtěla bych se nikdy stát otrokem vlastního kolosu,“ uzavírá Zuzka, která se v podnikání řídí krédem „nejlepší způsob, jak předpovědět budoucnost, je si ji vytvořit.“