O ženách, které dělají to, co milují
Zemi originálních plakátů Posteronia založily dvě kamarádky. Znamenalo to sejít z vyšlapané cesty
vložila 22.5.2018
21.6.2018
Kurzovní lístek - Exchange s.r.o.
EUR 25,650 25,950
USD 22,200 22,500
Chci
vyměnit
EUR

Zemi originálních plakátů Posteronia založily dvě kamarádky. Znamenalo to sejít z vyšlapané cesty

Kamarádky Petra a Mirka vzaly všechno to, co je baví, a z celé té hromádky různých věcí se zrodil PLAKÁT. Důležité podle nich na začátku bylo hlavně mít dobrý nápad a připravit se na to, dělat chyby.

„Myslím, že lidi zbytečně brzdí strach z toho, že něco zkazí. A ženy jsou v tomhle obzvlášť “dobré”. Jsme naučené, že za chyby se trestá. A podnikání? To je hromada chyb, pokusů a omylů. Ale důležité je snažit se dál a nakonec to překonat,” říká Mirka. „Něco společně vytvářet jsme chtěly už několikrát, ale nikdy jsme to předtím nedotáhly. Nepřelezly jsme přes první nebo druhou překážku,” doplňuje ji Petra. Ale zřejmě to tak mělo být a měly se pustit až do projektu s plakáty. Přestože i teď, když řešily e-shop, účetnictví nebo tiskárnu, narážely na stále nové a nové klacky v cestě a jiné problémy. Jejich častou příčinou byl i fakt, že komplet vše řeší svépomocí – programování webu, grafiku, texty, fotky, obchod, účetnictví… A často se tak ocitly v úplně neznámých vodách, třeba když se snažily zorientovat ve všech zákonných požadavcích na vedení e-shopu. A i zdánlivé drobnosti, jako když vám nepřijde objednané zboží, umějí zkomplikovat život. Ale zase je třeba přinutily hledat alternativy, které se nakonec ukázaly být lepší cestou. I když s tím ve svých plánech rozhodně nepočítaly. Ale i díky tomu už překážky zvládají lépe zdolávat. Svou roli v tom určitě hraje i skutečnost, že v ilustrovaných tematických plakátech se vážně našly. Jejich vymýšlení si skutečně užívají a to pak jdou lépe i ty trochu otravnější nezbytnosti okolo.

Trvalo asi třičtvrtě roku od první myšlenky do otevření e-shopu Posteronia. První v jejich nabídce byly dva plakáty na zaznamenávání dětských vzpomínek (Baby a Batole), takové inovované a zjednodušené dětské deníčky, které zároveň plní v pokojíčcích dekorativní funkci. Teď už začínají prodávat třetí plakát – vzpomínky na svatební oslavu. Přesto vědí, že jsou stále na začátku. Řadu věcí řeší za pochodu, opravují svá chybná rozhodnutí, třeba i několikrát.

Za rozhodnutím „něco” spolu dělat, si ale stojí. „Známe se už asi sedm let. A snažíme se i vyvrátit mýtus, že kamarádky spolu nemůžou podnikat,” říká Petra. „Dělí nás patnáct let. A když spolu s  takovým věkovým rozdílem můžeme kamarádit, jde pak všechno,” směje se Mirka. Mají vlastně hodně společného – lásku k hezkým věcem a grafice, touhu dělat věci trochu jinak, rády zaznamenávají své vzpomínky nebo si vytváří různé systémy. A pak je tu i řada věcí, ve kterých se naopak doplňují a i těch, ve kterých to trochu skřípe. Ale to berou jako možnost posouvat se. Seberozvoj je jedna ze tří věcí, které na podnikání oceňují asi nejvíce. Tou druhou je příležitost dělat si věci po svém, zaměřit se hlavně na to, co je baví a naplňuje a třetí výhodou jsou pak chvíle, kdy vidí, že výsledek jejich práce někomu dělá radost – když třeba dostanou pozitivní zpětnou vazbu nebo mají vracejícího se zákazníka. A „vracející se zákazníci” jsou pro ně také největším měřítkem úspěchu.

Momentálně mají v tabulce s nápady na dvacet dalších položek. Věří, že brzy nakreslí a napíšou i další z nich. Teď třeba pracují na konceptu plakátů k hubnutí a k dosahování cílů. Od podzimu budou mít v nabídce netradiční kalendáře. A taky doufají, že se jim podaří vylepšit distribuci. Ta je momentálně pálí asi nejvíc.

„Snad každý, komu se některý náš plakát dostal do ruky, řekl „Jéé, to je hezký.” To nás samozřejmě vždy potěšilo. Teď už jenom potřebujeme, aby se naše výrobky dostaly k více lidem. My už z nich radost máme, tak ať ji maji i ostatní,” uzavírá naši krátkou exkurzi do podnikání dvou kamarádek Petra.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také