O ženách, které dělají to, co milují
Ve Cvrku si můžete vyzkoušet prodej vlastních produktů. Stačí, aby byly originální a osobité
vložila 15.11.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Ve Cvrku si můžete vyzkoušet prodej vlastních produktů. Stačí, aby byly originální a osobité

Příběh Cvrku se začal psát v roce 2012 s otevřením první pobočky v Praze v pasáži U Stýblů. Princip je jednoduchý – Cvrk prodává nezávislou módu a šperky od začínajících tvůrců. Ti si nemusí pronajímat a zařizovat vlastní obchod, stačí, když si ve Cvrku pronajmou štendr či poličku. Tak si rovnou vyzkouší, jestli je o jejich produkty zájem, bez velkých investic.

„Cvrk je pro všechny kreativní lidi, kteří pracují na vlastní autorské tvorbě a chtějí se prosadit. Baví je jedinečnost a tvořivost a chtějí o sobě dát vědět,“ popisuje Monika Koťarová, která má celý Cvrk na starosti. V současnosti to znamená tři pobočky v Praze a jednu v Ostravě, tento týden se navíc otevírá další pobočka v Praze na Vinohradské ulici.

„Cvrk funguje na jednoduchém principu pronájmu prodejního místa. Prodávají u nás třeba maminky na mateřské, které začaly tvořit a jejich tvorba se líbila. Za rozumné náklady si pronajmou kus místa a my jim k tomu poskytujeme kompletní servis. Ony se pak mohou věnovat své tvorbě. Pronájmem místa navíc rovnou zjistí, jestli je o jejich produkty skutečný zájem. Pokud se jim nedaří, dohodneme se na rozvázání spolupráce a jejich ztráty jsou minimální. V případě vlastního obchodu by byl mnohem horší,“ vysvětluje Monika.

Cílem je umožnit kreativním lidem, aby se třeba mohli začít živit tím, co je baví, a zároveň dělali radost těm, kteří si jejich výrobky koupí. „Jsme přesvědčeni, že štěstí člověka začíná ve chvíli, kdy objeví svůj vlastní potenciál a nalezne to, co ho baví. S dostatečnou vášní pro věc se stává jeho život naplněným, dosahuje skvělých výsledků a šíří štěstí a radost dál,“ popisuje misi celého konceptu jeho manažerka.

Kromě pronájmu místa Cvrk poskytuje začínajícím autorům i další podporu, například ve formě prezentace na webu či sdílení na sociálních sítích. „Samozřejmě to platí i opačně. Autoři většinou již prodávají své zboží přes internet a s příchodem k nám je na nich, aby dali svým fanouškům vědět, že už je možné si jejich produkty „osahat“ i naživo ve vybrané prodejně Cvrk,“ popisuje Koťarová, která předtím pracovala především v charitativní či neziskové sféře a v klasickém prostředí korporátu. Práce ve start-upu je pro ni tak úplně nová zkušenost.

„Musím být odborník úplně na všechno. Jsme velký start-up  a tím, že fungujeme na bázi sdíleného prostoru, jsme vyskládaní z malých start-upů. V této práci musí být člověk kreativní, fungovat na různých pozicích a poradit si se spoustou věcí,“ vysvětluje Monika, která má kromě řízení celého projektu na starosti třeba i výběr prodejců. „Věci, které se prodávají v CVRKU, musí být něčím originální. Ať už se jedná o šperky nebo oblečení, které musí mít švih a styl,“ dodává.

Právě pro takové produkty totiž zákazníci do Cvrku míří. Chtějí si vybrat svůj kousek na míru, který podtrhne jejich osobnost a udělá jim radost. Koneckonců právě o tom je i motto celého Cvrku: Věříme v jedinečnost, originalitu a talent každého z nás.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také