O ženách, které dělají to, co milují
První deodorant vyrobila doma v kuchyni. Dnes vede značku přírodních produktů, které si zamilujete
vložila 3.9.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

První deodorant vyrobila doma v kuchyni. Dnes vede značku přírodních produktů, které si zamilujete

„Už od malička jsem si hrála na prodavačku, kdy jsem rodičům nabízela květiny ze zahrady a kosmetiku,“ vzpomíná Aneta, která dnes vede značku přírodní kosmetiky Biorythme. Lásku k přírodě tak mohla zúročit skutečně naplno. „Kosmetiku jsem si pro radost vyráběla doma v kuchyni už na střední škole. Tehdy se mi po mnoha pokusech a omylech povedlo vytvořit skutečně účinný přírodní deodorant,“ pokračuje ve svém vyprávění. Během studia chemie na vysoké škole své výrobky vypilovala k dokonalosti a právě deodoranty dnes tvoří hlavní nabídku značky.

Deodoranty bez hliníku jsou naším bestsellerem. Nabízíme je v pěti různých vůních a brzy k nim přibydou další. Dále se pak zaměřujeme na pleťové krémy a balzámy na rty,“ vypočítává Aneta, které se za dva roky podnikání firma neustále rozrůstá. „Ze začátku to bylo hodně náročné. Doslova můžu říci, že jsem si sáhla na dno psychicky i fyzicky. Pracovala jsem i 14 hodin denně, ale to zná asi většina podnikatelek. Rozhodně nelituji,“ říká.

Aneta vyrábí kosmetiku, která nejen krásně voní a je 100% přírodní, ale také ji zakoupíte v krásném balení. „Všechno vyrábím ručně. Práce mě opravdu baví, takže ji dělám s láskou. A hlavně se můžete spolehnout, že veškeré produkty jsou vegetariánské a dopředu můžete celé složení v češtině prozkoumat na našem e-shopu,“ popisuje Aneta.

Jako hlavní pozitivum své práce vidí svobodu a možnost řídit si vše podle sebe. „Svoboda je opojná. Mohu používat jakékoliv suroviny, i když jsou drahé – a proto se do konvenčních výrobků přidávají jen jako luxusní složka v malém množství. A to já nechci. Také se mohu ke svým zákazníkům chovat přesně tak, jak bych si to já sama v roli zákaznice přála. A mohu ctít své vlastní biorytmy, které se v čase přirozeně mění. To je velká krása,“ pokračuje.

Aneta začínala podnikat sama. Zpočátku dělala vše, co bylo třeba - od ředitelky, přes vývojářku až po výrobkyni. Po čase některé úkoly delegovala na svou sestru Jenny, která jí pomáhá s e-shopem a komunikací se zákazníky.

Co by poradila ženám, které chtějí začít podnikat? „Určitě aby se nenechaly vystresovat názory, že bez několikastránkového byznys plánu nemá smysl ani začínat. Jediné, na čem se nejspíše shodnou všichni podnikatelé, je skutečnost, že vše bude trvat déle a bude to dražší, než si zpočátku myslíte. Proto radím začít pomalu a klidně „z obýváku“ za své vlastní peníze, kdy investujete hlavně nápady a čas.“

Aneta zároveň dodává, že je důležité nestydět se a vyjít se svým produktem na trh. Ať už na Facebook nebo třeba nabízet své výrobky na Fleru. „Jakmile se setkáte s opravdovými zákazníky a uvidíte, že je o váš produkt zájem, hrozně vás to nakopne v tom pokračovat,“ říká.

Plánů do budoucna má Aneta mnoho. „Chtěla bych více času věnovat vývoji, protože mám spousty nápadů na super výrobky. Ale bohužel bych potřebovala prodloužit den. Proto jsem se rozhodla přijmout další lidi do našich řad a rozrůstat se.“

A jaké je její životní motto? „Mít hlavu vysoko v oblacích, ale nohama stát pevně na zemi.“

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také