O ženách, které dělají to, co milují
Podnikat začala na vysoké škole. Vymyslela rychlé jídlo, po kterém se netloustne
vložila 7.8.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Podnikat začala na vysoké škole. Vymyslela rychlé jídlo, po kterém se netloustne

K podnikání mě zavedla shoda okolností,“ říká Jana, tvůrkyně Chytrých kaší JAPŮ. Vystudovala obor Ekologie a ochrana životního prostředí a po škole chtěla pracovat jako podnikový ekolog. Na vysoké zvolila obor Udržitelné využívání přírodních zdrojů a Odpady a jejich využití. „Vždycky jsem se hlavně zajímala o zdravý životní styl. Hodně jsem cvičila a řešila, co jím. Brzy jsem přešla na vegetariánskou až veganskou stravu,“ vysvětluje Jana.

Cesta k podnikání byla ještě dlouhá. Jana se zaměřila na studium v zahraničí, sbírala zkušenosti a inspiraci. „Chtěla jsem vědět víc o výživě a pravidelně řešila problém minimální nabídky jídel pro vegetariány,“ pokračuje Jana ve svém příběhu. Snažila se našetřit co nejvíce peněz, aby si následně mohla splnit svůj sen. Vrhnout se do podnikání v oboru, který je jí hodně blízký – zdravé stravování.

V roce 2012 jsem se pustila do přípravy vlastních jídel pod názvem JAPŮ PAPŮ. Skvělým paradoxem bylo, že jsem je vyráběla v řeznictví, kde jsem sehnala kuchyň k pronájmu,“ směje se. Jídla prodávala přes provozního bufetu přímo v kampusu univerzity a učila se pracovat se surovinami jako jsou kroupy, kukuřičná krupice, pohanka, jáhly a další. Výroba čerstvých pokrmů byla hodně náročná. Pořád přemýšlela, jakým směrem se vydat. Nakonec svůj sortiment rozšířila o Chytré kaše, které se vlastně staly hlavním produktem jejího podnikání.

Vadí mi, kolik instantních kaší má označení jako zdravý produkt. Přitom často se jedná o extrudované výrobky plné cukru, škrobu a aromat. Tak jsem se rozhodla to změnit a začít vyrábět opravdu zdravé a dobré instantní kaše,“ vypráví. Základem Chytrých kaší jsou pohankové nebo jáhlové vločky, takže přirozeně bezlepkové suroviny. Slazené jsou pouze ovocem, kterého je v balení kolem 30 %. Jana používá zajímavá koření a trochu netradiční kombinace. „Můžete si dát kaši třeba se sedmikráskami.“

Hodně lidí na začátku zarazí, že základ není nikterak sladký. Kdo s tím má vyloženě problém, tak si kaši doladí podle sebe. Jana nabízí celkem 15 variant. Zákazníci mohou vybírat i ze zeleninových, které se dají přirovnat k polévce. Chytré kaše ocení ti, kteří chtějí jíst zdravě a preferují snadnou přípravu jídla. Na přípravu totiž stačí jen horká voda.

Podnikání Janu moc baví. S klasickým zaměstnáním nemá srovnání, protože jak přiznává, nikdy zaměstnanec nebyla a ani neplánuje být. „Dříve jsem pracovala jako brigádník, od roku 2012 pracuji sama na sebe a hodlám v tom pokračovat,“ říká. Jana podnikání vnímá jako svobodu, ale i nejistotu. Po zaběhnutí webu se chce zaměřit na propagaci a bude hledat nové obchodní příležitosti.

A jak se říká, co si kdo uvaří, to si taky sní. Jana své kaše samozřejmě konzumuje a dosud se jí žádná nepřejedla. „Jím je jednou, někdy i dvakrát za den. Z ovocných mám nejraději hrušky a meruňky. Ze zeleninových zase miluju řepu, ať už jako kaši, nebo polévku. To je většinou moje večeře, když nestíhám vařit,“ vypočítává.

O chytré kaše je velký zájem. Zákaznice oceňují, že jsou vyrobené z poctivých surovin a netloustne se po nich. „Dnes ženy často nemají čas vařit nebo stále vymýšlet, co udělat ke snídani, svačině nebo k večeři. A právě k tomu jsou Chytré kaše úplně ideální,“ uzavírá Jana.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také