Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Naivita mě zbavuje strachu, říká mladá podnikatelka. Lidé si díky ní dávají najevo, jak moc se mají rádi
vložila 13.12.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Naivita mě zbavuje strachu, říká mladá podnikatelka. Lidé si díky ní dávají najevo, jak moc se mají rádi

Žaneta Konečná je maminka na mateřské a také nesmírně činorodá mladá podnikatelka. Založila značku Milju, která si klade za cíl dělat lidem radost a sbližovat je. Žaneta zkrátka chce, aby si lidé dávali najevo, jak moc se mají rádi. K tomu ještě studuje psychologii a stará se o miminko. O tom, jak se jí daří rozvíjet podnikání na mateřské, jsme si povídaly. 

Jaké byly vaše podnikatelské začátky?

Dovolím si říci, že jednoduché. Začala jsem dělat věc, která mě naplňuje, takže např. dovolenou u moře jsem strávila tak, že jsme s manželem vymýšleli, jak Milju vytvořit. Co by mohly být produkty, jaký bude název atd. Byl to pro mě odpočinek ve volném čase a tak Milju vzniklo s lehkostí, bez potu a dřiny. To těžší přišlo až s exekucí a dotahováním.

Popíšete mi, co všechno vyrábíte pod značkou Milju?

Prvním produktem je kniha Proč tě miluju. Kniha je určena pro páry a psaním knihy se lidé zamýšlí nad tím, co hezkého s tím druhým prožili, co na sobě mají rádi a jaká jsou jejich společná přání. Milovat však není jen o jedné knize, proto vytvářím i další produkty, kterými si mohou lidé dávat najevo, jak moc jsou pro sebe důležití. Již je k dostání kniha pro maminky, připravuji pro táty a novinkou jsou vouchery pro radost, což je set odtrhávacích voucherů pro dárky, které nejdou jen tak zabalit do krabice.  Mou vizí je prodávat produkty, které všechny spojuje stejné poslání - prostřednictvím nich si lidé projevují emoce a otevírají své srdce.

Jak o sobě dáváte vědět zákazníkům?

Knihy prodávám přes e-shop a hlavní propagací je prozatím reklama na Facebooku a někdy článek v médiích. Nejlépe mi funguje tzv. community branding – lidé, kteří knihu koupili jsou z ní nadšení, sdílí ji na sociálních sítích, píšou mi krásné recenze a mluví o značce dál. První základnu zákazníků (cca 200 lidí) jsem získala díky kampani na Hithitu, která byla úspěšná. Také jsem se účastnila Dyzajn marketu a spolupracuji s několika designovými obchody, kde je možné knihu fyzicky zakoupit. Nejlepší propagace je v mém případě navázání spolupráce s opinion leadery, blogery apod. Jen příspěvek kamarádky bloggerky mi přinesl několik nových zákazníků.

Co vás na na této práci nejvíce baví a naplňuje?

Miluju tvoření a rozjíždění nových věcí. Proto to pro mě bylo jednoduché na začátku, kdy bylo potřeba vymyslet název, strategii značky, produkt atd. No a nejvíc naplňující je, když vidím, že ta myšlenka doopravdy funguje a zákazníci mi sami od sebe napíší např.: "Z knihy jsem byla nadšená, přítel není žádnej romantik, tak jsem do poslední chvíle přemýšlela, jestli mu to vůbec mám dát, ale nakonec jsem mu to dala a nevěřila jsem vlastním očím. Po pár stránkách už brečel. Nikdy jsem ho takhle dojatého neviděla, takže kniha má 100% úspěch".

Jak vypadá váš běžný den podnikatelky?

Má každodenní práce nyní obnáší vyřizování a odesílání objednávek, balení knížek, komunikaci se zákazníky. Do toho vytvářím nové produkty, spravuji sociální sítě, propaguji knihu a hledám také různé příležitosti k propagaci či rozšíření distribuce.

Co byste dělala, kdybyste nepodnikala?

Přemýšlela bych, jak začít podnikat. Podnikat si přeji od mala a dokud jsem nevytvořila Milju, tak jsem stále přemýšlela, co můžu vytvořit. Taky bych se asi přihlásila do terapeutického výcviku, protože bych na to měla víc prostoru a to mě vždycky táhlo.

Jaké překážky jste musela překonat?

Má nejvýznamnější překážka byla, že jsem nevěděla s čím začít podnikat. Věděla jsem, že nechci být zaměstnanec, ale neuměla jsem se rozhodnout, co mám tedy udělat. Jakmile jsem začala, tak už to šlo samo. Líbí se mi citát „když víme proč, sneseme každé jak“. Jakmile jsem znala své podnikatelské poslání (tedy své proč), už jsem věděla, jak to mám udělat. Nevím, zda to dělám správně, ale posouvám se a to je pro mě důležité.

Co byste poradila ženám, které chtějí začít podnikat?

Pokud vědí, v čem chtějí podnikat, tak ať začnou nejjednodušším možným způsobem. Nečekají až jejich produkt, značka, služba, cokoliv, bude dokonalé. Ať prostě začnou. Mně pomohlo těhotenství. Věděla jsem, že za 9 měsíců nebudu mít tolik prostoru a donutilo mě to se rozhoupat a udělat první kroky, ke kterým jsem se odhodlávala několik let. Vydala jsem jednoduchou knížku, která nebyla dopilovaná k dokonalosti. Vytvořila jsem kampaň na Hithitu, abych si otestovala, že je o to zájem, ještě než investuji peníze. A jakmile se ty kroky staly, tak jsem konečně podnikala. 

Druhá situace je, když ženy vědí, že chtějí podnikat, ale nevědí v čem (to byl můj případ). V tom případě doporučuji zamyslet se nad tím, co je vaším posláním. Co vás naplňuje? Které značky vám jsou sympatické? U čeho zapomínáte na čas? V čem si za vámi lidé chodí pro radu? Někdy přehlížíme právě to, v čem jsme nejsilnější, protože to bereme jako samozřejmost. A tam je právě často naše hodnota, kterou můžeme podnikatelsky vytěžit.

Máte nějaký sen, který byste si chtěla splnit?

Mé přání je žít spokojeně a s lehkostí. Nemám ambice vybudovat milionový podnik, být v práci 12 hodin denně. Moje největší motivace je, abych se uživila tím, že dělám něco, co mi dává smysl, baví mě to a můžu to utvářet dle sebe a především mi to dává flexibilitu věnovat se rodině.

Dostala jste do byznysu nějakou radu, která vám hodně pomohla?

Nevím, zda jsem ji někde dostala, ale řídím se tzv. lean přístupem. Radši věci udělám hned a rychle, otestuju prototyp, abych si ověřila, zda funguje a když ano, tak tomu věnuji víc energie, když ne, tak jdu dál. Svých prvních 200 knih jsem prodala, když jsem je neměla ještě ani vytištěné (samozřejmě lidé věděli, že na ně budou čekat).

Co vám podnikání přineslo?

Přineslo mi sebedůvěru v tom, že dokážu sama něco vytvořit a dostat to až k zákazníkovi. Taky je pro mě motivační a naplňující zpětná vazba, kterou dostávám. Přineslo mi taky svobodu a naději, že nemusím být fixně vázaná na jedno pracovní místo a pracovní dobu. Nejvíc mi vyhovuje, že to, jak pracuju a kdy pracuju je jen na mé zodpovědnosti.

Jaké máte plány do budoucna?

Mou vizí do 5 let je, vytvořit 15 nových vlastních produktů a také prodávat v zahraničí. Také bych si přála s Milju vybudovat regulérní firmu se zaměstnanci, nejen „one woman show“. Uvidíme, zda i tohle půjde s lehkostí, ale naivita mi dost pomáhá, protože mě zbavuje strachu a překážek.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také