O ženách, které dělají to, co milují
Nápad na dětské kadeřnictví si přivezla z New Yorku. V Česku je její salón stále ojedinělý
vložila 22.1.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Nápad na dětské kadeřnictví si přivezla z New Yorku. V Česku je její salón stále ojedinělý

V kadeřnictví Funny Sassy v pražských Nových Butovicích nebo Letňanech nedostanete Cosmopolitan, ale pustí vám Tlapkovou patrolu nebo Bleska McQueena. Je totiž pro určené děti a nestříhají tam jen ofinky, ale češou i velké účesy, udělají (dočasné) tetování a starším dětem i pedikúru. Po třech a půl letech je Funny Sassy zavedená značka.

Majitelku Moniku Hertlovou takové kadeřnictví zaujalo v New Yorku a ve chvíli, kdy zjistila, že nejde skloubit kariéra v bankovnictví a péče o malé dítě, se jí nápad vrátil. Když ale chcete podnikat v tomto oboru, musíte zvládnout víc než jen zaplatit kolek. „Musela jsem si udělat všechny rekvalifikace – kadeřnickou, manikérskou a pedikérskou. Jinak bych nedostala živnostenský list. Na internetu jsem strávila několik měsíců dohledáváním legislativních informací, hledala jsem vhodné pomůcky pro děti, kosmetické přípravky. Nemám vůbec ambice v našem salonu stříhat, na to jsem najala zkušené kadeřnice. Ale jsem ráda, že jsem ty řemeslné základy získala.“

Na jaře roku 2014 tedy konečně otevřela dětský kadeřnický salón Funny Sassy v Nových Butovicích. „Ve světě jsou dětské salóny běžné, v Česku jsme stále jedineční.“ Jedním z důvodů je, že děti nikdo stříhat nechce. Je to psychicky i fyzicky mnohem náročnější práce než v klasickém dospěláckém salonu. „Není lehká, ale určitě je vděčná. Máte téměř okamžitou a upřímnou odezvu. Občas sice bez slov, ale i tak přesně víte. Děti si časem na vás zvyknout a vy se stanete i jejich světem.“ 

Salón v ještě větším nákupním centru, v Letňanech přibyl v létě 2015.Pro spoustu začínajících podnikatelů je asi největší blok otevřít si obchod v nákupním centru – zejména kvůli vysokému nájemnému. „Když jsme budovali koncept Funny Sassy, zjistili jsme, že pro rodiče s dětmi je důležitá dopravní dostupnost, možnost parkování, zda je prostředí bezbariérové. To byl jeden z hlavních důvodů, proč otevřít provozovny v obchodních centrech. Přesto, že náklady pronájmů jsou vysoké, obchodní centrum koncentruje vysoké množství zákazníků na jednom místě. Nám to pomohlo hlavně v rozjezdu, kdy si nás během krátké doby všimlo hodně lidí. A ti zvědavější vešli dále…“

Hned v prvních měsících podnikání se Monika přihlásila do soutěže začínajících podnikatelů T-Mobile Rozjezdy. Tehdy porotu přesvědčila jak nezvyklým konceptem, tak nadšením a odhodláním. „Byla jsem před otevřením prvního salonu a díky Rozjezdům jsem lépe zvládla to počáteční období několika měsíců, kdy to nebylo vůbec lehké. Valí se na vás spoustu povinností, o kterých jsem dosud neslyšela. Čekáte, co na váš nápad řekne trh. Bezesných nocí bylo spousta, ale informací, co jsem dostala na seminářích Rozjezdů taky. Ty mi hodně pomohly.“

Monika je ale také maminka malé Izabelky a brzy přibyde i miminko. A přesto ji dva dětské salóny na různých koncích Prahy nestačily. Pravidelně si odskakuje k výrobě velkých papírových dekorací.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také