O ženách, které dělají to, co milují
Lucie vyhodila televizi a začala se zabývat typologií lidí podle C.G. Junga
vložila 21.10.2017
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Lucie vyhodila televizi a začala se zabývat typologií lidí podle C.G. Junga

Lucka začala "podnikat" v osmi letech. „Jelikož mi rodiče nedávali peníze a já chtěla mít nějaké své, tak jsem od mládí rozvíjela obchodního ducha,“ říká. Díky přirozené lásce ke zvířatům se rozhodla chovat a následně prodávat křečky. Později začala chovat myši, protože se množily mnohem častěji. V 15 letech přešla z chovatelství do oboru výpočetní techniky. Za vydělané peníze si pořídila svůj první počítač a za nějakou dobu už spravovala počítače u známých. „Na Gymnáziu jsem prodávala taháky a ve své podstatě jsem vždycky našla něco, co lidé chtějí, a přitom jsou líní si to vytvořit nebo udělat,“ říká s úsměvem.

Podnikání pro mě znamená svobodu a možnost tvořit

Podnikání ti dá svobodu, volnost, ale je to tak velká zodpovědnost, kterou jsem se musela naučit a pořád se ještě učím,“ vysvětluje Lucie. Zároveň poukazuje na to, že každý člověk, který chce být přínosem pro společnost, a ne závažím, si ten svůj přínos vždy najde.

Lucie se nyní zabývá se poradenstvím v oblasti drahých kovů a také propadla socionice (propracovaná typologie lidí). Při vysoké škole nastoupila do neoblíbeného finančního poradenství, kde se i přes některé negativní zkušenosti hodně naučila.

„V současné době se zabývám poradenstvím v oblasti drahých kovů (zlato a stříbro) pro uchování majetku v nejistých ekonomických dobách. Vedu okolo třiceti lidí a starám se o cca 200 klientů. Pro práci se svými lidmi v týmu používám propracovanou typologií socioniku, která krásně ukazuje jejich silné stránky. Socionika mě uchvátila natolik, že jsem vytvořila projekt,“ popisuje Lucka.

Co by poradila ženám, které chtějí podnikat, ale nemohou najít odvahu? „V prvé řadě vyhodit televizi. Televizní kanál je nástroj ovládání masy strachem a udržení je v „kleci“. Pokud chcete podnikat, je potřeba eliminovat strachové emoce, zpracovat je. Ty vás brzdí a vždycky brzdit budou. Osobně jsem udělala největší chyby ve svém největším strachu. A samozřejmě najít sebe samu a své silné stránky, které budeme dál rozvíjet a pracovat na nich,“ říká.

Socionika je mladý psychologický obor, který navazuje na učení Carla Gustava Junga a jeho psychoanalýzy.

Socionika zkoumá, jakým způsobem přijímáme a vyhodnocujeme informace. Podle toho rozděluje lidi do 16. typů, které se od sebe liší svými silnými stránkami, slabými stránkami a vzájemnými vztahy. Socionika krásně ukazuje, který typ se hodí na jakou práci, a při jakých činnostech bude naplněn. Ukazuje také, které činnosti nás budou vyčerpávat a jaké vztahy na pracovišti či v rodině prožíváme.

foto: www.socion.cz

"Zaměřuji se spíše na energymanagement, to znamená dělání činností podle energie. Když cítím energii, maximálně toho využívám a snažím se udělat v tu hodinu třeba práci celého dne. Když energii necítím, tak vím, že dělání nějaké práce mi bude trvat dlouho, a že se to z časového hlediska nevyplatí,“ uzavírá Lucka.

Jaké je její životní motto? „Buď rosteš nebo hyneš."

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také