O ženách, které dělají to, co milují
Lucka s Janou chtěly dělat věci jinak. Začaly šít outdoorové oblečení, které poznáte na první pohled
vložila 2.10.2018
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Lucka s Janou chtěly dělat věci jinak. Začaly šít outdoorové oblečení, které poznáte na první pohled

Na začátku byla chuť a nápad, jak dělat věci lépe a jinak než ostatní. Lucie Pilnajová a Jana Kolumpková se rozhodly šít převážně dětské outdoorové oblečení, které do té doby u nás nemělo obdoby. „Obě jsme původně působily ve zcela jiném oboru, ale nové nápady a nadšení nás natolik pohltily, že jsme se do toho pustily a krůček po krůčku se učily vše potřebné,“ shodují se. Jana pracovala v reklamce a Lucka v oblasti marketingu a správy majetku.

 

Hlavní vidinou společného podnikání nebyla zpočátku ani tak velká firma, ale především zhmotnění nápadů a touha zjistit, zda je někdo skutečně ocení. Začátky byly velice dlouhé, náročné a mnohdy kostrbaté. Ale vyplatilo se. Dnes provozují českou značku Kukadloo a zakázek mají více než dost.

Naše výrobky jsme začaly prodávat nejprve na veřejných inzertních webech a když jsme zjistily, že je o ně zájem, další měsíce jsme investovaly do rozvoje. Postupně jsme si zaregistrovaly značku a patentovaly námi navržené střihy a design,“ říká Lucie. A jak to tak bývá, nejlepší reklamou jsou spokojení zákazníci, v tomto případě spíše zákaznice, které produkty dále doporučovaly svým známým i do obchodů, a to byl pro Lucku s Janou ten nejlepší signál, že se vydaly správnou cestou.

Na začátku jsme se musely doslova probojovat českou byrokracií, což zná asi většina podnikatelů. Pro začínajícího malého podnikatele je velmi složité, aby se správně „zaškatulkoval“ mezi všechny úřady a předcházel nemalým postihům za nevědomost, se kterou do podnikání jde,“ popisuje těžkosti startu Jana.

Jejich značka je ryze česká a zaměřují se na výrobu outdoorového a sportovního oblečení pro děti i dospělé. Ostatně jejich softshellové kalhoty nebo bundy s typickou sovičkou můžete spatřit na dětech po celé republice. Kromě softshellu se zaměřují také na další velmi kvalitní materiály, např. bambus, vysokogramážní elastické bavlny, nově merino vlnu a další. „Oblečení šijeme nejen pro koncové zákazníky, ale spolupracujeme také s mnohými kamennými prodejnami, vyrábíme oblečení pro malé i velké sportovní kluby, navrhujeme oblečení i pro firmy,“ shodují se.

Jejich práce je velmi kreativní. Na začátku si dělaly vše samy od tvorby stránek, grafiky, fotek, administrativy, marketingu, výroby i prodeje. Postupně se firma začala rozrůstat a Jana s Luckou k sobě přijaly další lidi, kteří jim se vším pomáhají. Jim zůstala na starost hlavně manažerská funkce. „Společně řešíme marketingové záležitosti, vývoj a cíle firmy,“ říká Lucie.

A co by doporučily ženám, které chtějí podnikat a hledají odvahu? „Za sebe mohu doporučit, aby si nejdříve dobře prozkoumaly terén, ve kterém chtějí podnikat, a byly přesvědčené, že mají trhu co nabídnout,“ říká Lucie a Jana ji doplňuje: „Ještě bych dodala, že bez práce nejsou koláče. Nečekejte, že bez velkého nasazení něco půjde lehce,“ doplňuje Jana.

 
Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také