O ženách, které dělají to, co milují
Darina naučila maminky kupovat dětem capáčky. Objednávek má tolik, že nestíhá rozšiřovat firmu
vložila 11.3.2018
21.6.2018
Kurzovní lístek - Exchange s.r.o.
EUR 25,650 25,950
USD 22,200 22,500
Chci
vyměnit
EUR

Darina naučila maminky kupovat dětem capáčky. Objednávek má tolik, že nestíhá rozšiřovat firmu

Dva synové, firma se dvěma zaměstnanci a stovky dětských capáčků. Přitom před sedmi lety, když s capáčky začínala, ještě málokdo věděl, o co jde. Darina Bitmanová šije kožené botičky Dadoos a objednávek je tolik, že nemá ani prostor realizovat své plány na širší sortiment. „Nebýt Rozjezdů, možná by to jako přivýdělek na mateřské skončilo a neživila bych se tím už sedm let.“

Darina v roce 2010 začínala s e-shopem a o rok později už začala šít vlastní řadu dětských capáčků Dadoos. A to bylo v době, kdy tu capáčky skoro nikdo neznal a také je tu téměř nikdo nevyráběl. Za tu dobu se změnil střih, loni přišla na trh nová řada Dadoos Plus. „Na ni používám kůži o něco silnější, odolnější, ale stále od stejného dodavatele. Hodně se rozšířila nabídka úprav na přání, děláme i motivy na přání zákazníka, přidali jsme možnost vygravírovat na capáčky jméno.“

Nejprodávanější jsou tyrkysové capáčky s hvězdami z řady Dadoos Plus, z původní řady pak motiv Vesmír. Hodně se prodávají i ty děrované, letní. „Dospělácké capáčky jsou stále spíše okrajovou záležitostí, nemám je ve standardní nabídce a šijeme je jen, když nejsme plně vytíženi šitím těch dětských. Ale zájem o ně stále roste.“

Darina má dva kluky, mladšímu jsou čtyři roky, staršímu osm let. Prošla si stejným vývojem jako všechny podnikající maminky. Když byly děti malé, šila hlavně, když spaly. To ještě měla dílnu doma. „V roce 2016 jsem se z garáže přesunula do pronajatých prostor, kde mám výrazně víc místa a světla, také velkou dílnu i kancelář. Začala jsem tedy chodit opravdu denně „do práce“. Dnes Darina pracuje se svou maminkou a jednou další švadlenou, kterou sehnala náhodou, na poslední chvíli, před narozením druhého syna.

Plány na rozšíření sortimentu jsou, ale zájem o capáčky je stále takový, že není čas je zhmotnit. Snad letos. „Myslím, že je čas se posunout někam dál a chci se teď zaměřit na nabídku pro dospělé.“ Ani pořádná expanze do zahraničí se kvůli přílišnému zájmu zatím nepodařilo, posílá je jen jednotlivě. „Na víc výrobní kapacita nestačí. Chci Dadoos zachovat jako malou rodinnou firmu s individuálním přístupem k zákazníkům, šitím na míru…“

Darina Bitmanová je jednou z prvních vítězek soutěže T-Mobile Rozjezdy, uspěla hned v prvním ročníku. „Úspěch v Rozjezdech byl ten pravý začátek mého podnikání, pořádné nakopnutí. Poprvé mi někdo jiný než rodina a kamarádi řekl, že to má smysl a že by to nemusela být jen zábava na mateřské. Rozjezdů jsem se účastnila ještě předtím, než jsem Dadoos uvedla na trh. Díky této soutěži jsem získala odvahu a hodně mi pomohlo zviditelnění díky článkům. Nebýt Rozjezdů, možná by to jako přivýdělek na mateřské skončilo a neživila bych se tím už sedm let.“ 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také