O ženách, které dělají to, co milují
Bára vymyslela diář, díky kterému nezapomenete sami na sebe. Pracovala na něm tři roky
vložila 15.12.2017
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Bára vymyslela diář, díky kterému nezapomenete sami na sebe. Pracovala na něm tři roky

Všechno začalo Bářinou nespokojeností s diáři dostupnými na trhu, které se zaměřovaly buď na design, nebo na funkčnost, ale nikdy ne na kombinaci obojího. Navíc do nich nešlo zaznamenávat úkoly a projekty tak, jak by si byla přála. Nejprve si tedy vyrobila diář sama pro sebe – navrhla si stránky, vytiskla a nosila je sešité vždy na pár dní. Pak šla ještě dál. Protože svému nápadu skutečně věřila, pustila se do vlastní výroby. Tak vznikl Black Brick.

„Začátek byl přirozený, vyrobila jsem si diář sama pro sebe. Bylo to docela srandovní, udělala jsem si jen grafiku na vytištěných listech. V jiných diářích mi totiž chybělo místo na poznámky ohledně ostatních projektů, které jsem měla ještě k zaměstnání. Navíc jsem chtěla mít možnost lépe sledovat i své vlastní dlouhodobější priority, nejen aktuální úkoly od zaměstnavatele,“ objasňuje Barbora Lípová vznik vlastní značky.

Proč se Bára pustila do podnikání? Nejvíce ji lákal pocit z realizace vlastního projektu, který si bude řídit zcela podle sebe. Kvůli vlastnímu podnikání opustila i místo v bance a diářům se věnuje naplno. K tomu si ještě přibrala práci v investičním fondu, kde se věnuje rozvoji startupů. „Můžu tam předávat své zkušenosti a zároveň se toho spoustu dovědět od ostatních. Také i při podnikání dále pokračuji v osvětovém projektu Moje dyslexie,“ vysvětluje Bára.

Diářům Black Brick se věnuje tři roky. „Samotný proces promýšlení produktu a grafiky netrval až tak dlouho, protože jsem již měla jasnou představu, co chci. Ale mnohem náročnější, než jsem čekala, byla výroba, doladit některé funkční detaily, jako například dokonalé otvírání, bylo překvapivě složité. Padl na to za ty tři roky takřka veškerý čas. Vše vyrábím ručně v Čechách, z Itálie vozím pouze materiál,“ vypráví Lípová a dodává: „Nechtěla jsem žádné kompromisy, ale jen prvotřídní kvalitu, což rychleji prostě nešlo."   

Když šla Bára do podnikání, dost riskovala. Vzala si půjčku tak, jak by to udělal každý z nás, jenže byla v té době hodně nemocná, takže to pro ni bylo ještě těžší. „Nevěděla jsem, jestli se budu moci spolehnout na svoje tělo, ale i přesto jsem to riskla. Myslím si totiž, že naše strachy by neměly být naše limity,“ říká k tomu mladá podnikatelka.  

Do začátku podnikání jí přijde důležité nebrat všechny cizí rady až tak vážně a držet se toho, co opravdu chceme. „Pokud si necháte od všech radit, značka se tím rozmělňuje a tříští. Já se řídím sama sebou, jen tak se mi totiž podařilo docílit značky, která má jasnou tvář a vizi.“ Také pak radí udělat každý den pro své podnikání alespoň jednu věc, která zrovna „nehoří“, ale je důležitá.

Bára má se svou značkou velké plány. Začínala s jedním diářem v jedné barvě, teď už jich má několik a přidala i unikátní zápisníky. „Chci dál rozšiřovat kolekci a soustředit se i na výrobu kvalitních produktů na míru pro firmy,“ uzavírá.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také