Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Instagram se mění: Šetřete rozpočet, dokonalost už neláká
vložila 31.3.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Instagram se mění: Šetřete rozpočet, dokonalost už neláká

Instagram už nechce být galerií idylických fotek a pokračuje v přeměně na skvělý marketingový nástroj. Do nového desetiletí vstoupil Instagram s novou tváří. Je o poznání méně dokonalá, zato z hlediska marketingu mnohem zajímavější a efektivnější.

Stylizované fotky a vyretušovaná idylka ve feedu už fanoušky neláká. Letos se ještě výrazněji projeví tzv. „no edit“ trend. Autentický vzhled, to je to, co značkám přivede followery a marketérům ušetří tisíce z rozpočtu za nákladné produkce a postprodukce. Použitím speciálních filtrů vytvoříte dojem přirozené fotografie s minimem úprav. A při propagaci se nebojte místo modelek a drahých kampaní zapojit do hry skutečné zákazníky a jejich snímky s vašimi produkty. Důvěryhodnost podobných příspěvků je v očích fanoušků prokazatelně mnohem vyšší.

Potenciál využití AR pro e-commerce bude v letošním roce narůstat

Vyumělkovaným fotografiím odzvonilo, ale zábavné AR filtry (Augmented Reality filtry = filtr pro rozšířenou realitu) minulý rok uživatele Instagramu pobavily a obohatily příspěvky ve Stories. Ve Spark AR Studio může každý uživatel vytvářet vlastní efekty a sdílet je se svou komunitou. Ale rozšířená realita není jen o zábavě. Instagram představil také uzavřenou beta verzi AR Shopping, která značkám umožňuje vytvářet filtry, pomocí nichž si fanoušci mohou „vyzkoušet“ produkty před jejich nákupem. Jednoduše řečeno – potenciál využití AR pro e-commerce bude v letošním roce narůstat.

Po nákupní službě Checkout (nakupování přímo v aplikaci) spustil Instagram také funkci Shopping from Creators

Pro nárůst konverzí dělá Instagram ostatně řadu dalších kroků. Po nákupní službě Checkout (nakupování přímo v aplikaci) spustil také funkci Shopping from Creators, která umožňuje vlivným tvůrcům přidávat k jejich příspěvkům nákupní značky. Followeři pak mohou na značku kliknout a produkt rovnou zakoupit, aniž by museli aplikaci Instagram opustit. Obě funkce jsou zatím k dispozici jen vyvoleným značkám v USA, ale předpokládá se, že je Instagram v roce 2020 uvolní pro další značky, v ideálním případě pro všechny.

Tyto nástroje jsou přirozeně jako stvořené pro rozvoj influence marketingu. A nahrává mu také nová platforma, která má propojit influencery se značkami, které chtějí sponzorovaný obsah na Instagramu. Vybraní tvůrci získají přístup k Brand Collabs Manager na Facebooku, kde mohou nasdílet údaje ze své analytiky, engagement rate a specifikovat, o jaká témata či oblasti mají při vytváření obsahu zájem. Značky si pak díky těmto údajům mohou snadno vyhledat a oslovit vhodné partnery.

Tyto informace z oblasti práva pro Vás připravila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. 

Právní zpravodaj je rozesílán jednou za 14 dní. Na vyžádání je možné zaslat předchozí články. Kontakt pro Vaše dotazy: amsp@amsp.cz

Autor: Quanda, Denisa Kmeťová

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také