Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Za vašimi bolestmi hlavy mohou velmi často stát problémy s páteří
vložila 10.1.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Za vašimi bolestmi hlavy mohou velmi často stát problémy s páteří

Koho by alespoň občas nepřepadla pořádná bolest hlavy. Ta může mít spoustu příčin – dehydrataci organismu kvůli nedostatečnému pitnému režimu, dlouhý pobyt na slunci, hormonální změny nebo změny počasí apod. Ovšem v řadě případů může bolest hlavy signalizovat potíže s krční páteří.

Trpíte občas bolestmi hlavy a tlumíte je tak, že si vezmete prášek? Ten vás sice od nepříjemné bolesti povrchově zbaví, ale příčinu často nevyřeší.

„Pokud nebudete řešit její pravé příčiny, vaše potíže se mohou opakovat, a dokonce i stupňovat. Bolesti hlavy mohou být přitom v mnoha případech způsobeny problémy s krční páteří,“ upozorňuje lékařka Michaela Tomanová.

Stres i sedavé zaměstnání

Problémy s krční páteří mají zpravidla příčinu v životním stylu. Hodiny práce na počítači v nepřirozené poloze, celkově špatná ergonomie pracoviště, nesprávné sezení a dlouhodobé působení stresu na organismus mohou být v současné době hlavními příčinami problémů s krční páteří.

Mezi další původce patří například vysoká fyzická zátěž při sportu, těžká manuální práce, monotónní práce s opakovanými pohyby nebo třeba dlouhé cestování v autě či letadle. Důležitá je také kvalita spánku, kterou vám zaručí správná matrace a polštář.

Pomůže rehabilitace i prevence

Bolesti hlavy spojené s problémy s krční páteří není dobré podceňovat. Pokud jsou vaše bolesti výrazné, dlouhodobé nebo se stupňují, je třeba vyhledat pomoc odborného lékaře. Pokud neurolog vyloučí jiné příčiny bolestí hlavy, měli byste se s krční páteří obrátit na rehabilitačního lékaře. Ten by vás měl důkladně vyšetřit, zhodnotit váš zdravotní stav a doporučit individuální rehabilitační plán s ohledem na tíži postižení.

Pokud patříte do rizikové skupiny z hlediska problémů s krční páteří, je důležité pokusit se předejít těmto problémům ještě dříve, než vás postihnou. Účinnou prevencí je pravidelné cvičení nebo vhodná pohybová aktivita. „Pro dosažení nejvyššího možného účinku je dobré věnovat se cvičení i několikrát denně po dobu 5 až 10 minut. Jako prevence je dále vhodná i úprava životního stylu a také úprava ergonomie vašeho pracoviště,“ uzavírá primářka MUDr. Michaela Tomanová.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také