Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Tukožroutské potraviny, které bez hladovění usnadní hubnutí
vložila 7.9.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Tukožroutské potraviny, které bez hladovění usnadní hubnutí

Přebývá vám nějaký ten špíček na místech, kde dříve nebyl? Pak vězte, že zbavit se ho nemusí být zas tak složité, jak se možná obáváte. Chce to vědět, po kterých dobrotách, jež vám usnadní hubnutí, sáhnout.

Samostatná redukční dieta je účinná pouze do doby, než se vrátíme zpět k dlouhodobě udržitelnému stravování. Myšlenka, že redukční dietu udržíme na neurčito, se rozplyne ve chvíli, kdy nás dostihne vlivem metabolické úspornosti únava, nesoustředěnost, nervozita nebo zdravotní obtíže. Dietní strava je v pořádku, ovšem nezapomínejme na pestrost jídelníčku, bohatého na kombinace potravin z rostlinných i živočišných zdrojů s dostatečným množstvím pohybu.

Tukožroutské zázraky

Vhodné stravování v kombinaci s pohybem jsou ideální cestou, jak zredukovat přebytečná kila. Ovšem jsou dny, kdy nám chuť do cvičení chybí. Naštěstí existují tipy, jak před tréninkem organismus správně vybudit. Tyto „tukožroutské potraviny“ váš metabolismus ke spalování tuků pořádně nakopnou.

Káva (kofein)

Malé espresso cca 30 minut před cvičením nastartuje váš metabolismus. Nepijte kávu na lačno, ale po jídle s dostatečným odstupem (cca 60 min.). Účinek kávy bude o to silnější u jedinců, kteří mají v genetické predispozici „pomalý metabolismus kofeinu“. V takovém případě bude mít kofein silné stimulační účinky a hodinový trénink uteče jako voda. Kávu pijte bez cukru, mléka i smetany, pro redukci hmotnosti je to vhodnější.

Zázvor

Zázvor snižuje cholesterol, stimuluje krevní oběh, zvyšuje termoregulaci a pomáhá při léčbě chřipky a rýmy. Příjemně palčivá chuť zázvoru vás probere, prohřeje a nastartuje opět do aktivní činnosti. Ostrou a výraznou chuť má na svědomí gingerol, látka chemickým složením podobná kapsaicinu, který obsahují chilli papričky. V době pociťovaného chladu organismu vypijte sklenici zázvorového čaje s kapkou citronu, limety nebo pomeranče.

Kajenský pepř

Kajenský pepř zahřívá organismus, snižuje chuť k jídlu a některé zdroje uvádí po užití kajenského pepře až 20% nárůst výdeje energie. Aktivní látkou kajenského pepře je kapsaicin, který má podle odborných výzkumů kromě termických také protirakovinné účinky. Kajenský pepř lez přidávat jako koření do jídel a nápojů. V obchodech ho najdete často také pod názvem chilli.

Skořice

Skořice snižuje hladinu cukru v krvi, „špatný“ LDL cholesterol a hladinu triglyceridů (krevních tuků). Účinek skořice je dlouhodobý. Doporučuje se jíst ji v začátcích pravidelně a po asi měsíci užívání ji můžeme občas ze stravy vynechat - účinky stále přetrvávají. Pozitivní vliv skořice na glykemii srovnává výkyvy metabolismu. Skořici lze užívat ve smothie nápojích, obilných kaších nebo v kombinaci s espressem. Doporučená denní dávka jsou cca 3g/den.

Yerba maté

Yerba maté neboli cesmína paraguayská zahání únavu i hlad, což lze skvěle využít během redukce hmotnosti. Obsahuje deriváty kofeinu, vitamin A, C, vápník a železo. Čaj má silnou hořkou chuť a jeho stimulační účinek je delší než u kávy. Někteří jej pijí v kombinaci s čerstvou ovocnou šťávou, aby se vyhnuli hořké chuti.

Vsaďte na proteiny

Přeměna látek v organismu trvá několik hodin. Aby se látka mohla v organismu přeměnit, musí být vydána určitá energie. Jinými slovy množství energie z živin se snižuje o množství energie, která byla použita k jejich přeměně. Tento proces nazýváme specificko-dynamický účinek potravy.

Proteiny mají nejvyšší specificko-dynamický účinek potravy. Místo 100 kcal získá organismus 70 kcal. U sacharidů člověk získá ze 100 kcal 94 kcal u tuků 96 kcal.

V rámci redukce hmotnosti je tedy vhodné optimalizovat příjem proteinů v našem stravování. Vhodnými zdroji proteinů jsou hovězí svíčková, hovězí roštěná, králičí, krůtí, kuřecí maso, vepřová panenka, pstruh, okoun, losos, tuňák, treska a další mořské produkty, ořechy, sója a sojové fermentované výrobky, zakysané mléčné výrobky.

Šikovné luštěniny

Do jídelníčku je vhodné také zařadit pravidelný přísun luštěnin – čočku, hrách, cizrnu, fazole a další. Luštěniny je vhodné před vařením namáčet a následně vařit s bylinkami, to napomáhá ke zmírnění nadýmání, rovněž také jejich pravidelná konzumace. Všechny luštěniny jsou přirozeně bezlepkové a rozhodně stojí za naši pozornost.

Mezi velmi důležité a zdravé luštěniny patří například čočka, které najdete spoustu druhů. Co třeba čočka červená? Oproti hnědé je menší a proto má i kratší dobu přípravy. Kromě toho nenadýmá. Obsahuje velké množství bílkovin, vlákninu, fosfor, vitamin B6, selen anebo zinek.

Fazole mají více než 500 odrůd, mezi něž patří i fazole barevná. Obsahuje velké množství rostlinných bílkovin, vlákniny, vitaminů a minerálních látek. Jako všechny luštěniny jsou i fazole barevné přirozeně bezlepkové, tedy vhodné pro celiaky. Pro zmírnění nadýmání je vhodné vařit je spolu s bylinkami.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také