Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Šílíte stresem? Dejte si žvýkačku a posekejte trávník
vložila 16.9.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Šílíte stresem? Dejte si žvýkačku a posekejte trávník

Jen málokterý člověk (pokud vůbec někdo) může v dnešní uspěchané době s čistým svědomím říct, že netrpí stresem. Spíše se všichni snažíme najít způsoby, jak ho co nejúčinněji zahnat a jak mu čelit. Které „vychytávky“ podle vědců fungují?

Žvýkám, žvýkáš, žvýkáme

Možná že není žvýkačka vhodná za všech příležitostí a situací, ale jak první pomoc při stresu ji oceníte. Žvýkání v kombinaci s lahodnou chutí snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, takže se vám zlepší nálada a starosti se o trochu vzdálí. A pokud navíc budete mít žvýkačku, co umožňuje bubliny, můžete se na chvíli přenést do bezstarostného dětství (ale to už na veřejnosti vážně raději nezkoušejte).

Síla květin. Doslova

Máte doma nebo v práci živé květiny? Pokud ne, je to škoda. Je totiž prokázáno, že už jen jejich přítomnost napomáhá klidnější mysli a bojuje se stresem. Jistá studie z Washington State Uiversity dokonce tvrdí, že když máte v místnosti rostliny, pozitivně ovlivňují váš krevní tlak a zvyšují vaši produktivitu.

Sekačku do ruky a hurá na zahradu

Také vám přijde, že sekání trávy je vlastně jedna velká otrava? Tak podle vědců byste mu měli dát šanci, tedy hlavně když jste ve stresu. Látky, které se uvolňují z čerstvě posekané trávy, a její nezaměnitelná vůně totiž pomáhají odbourávat stres. Takže pokud nejste alergik, máte vystaráno (a vaše zahrada také).

Beethovena, nebo raději Janáčka?

Hudba má obecně na lidskou mysl a duši pozitivní vliv. Ovšem podle jedné americké studie je k boji se stresem nejvhodnější ta klasická. Snižuje prý krevní tlak, zpomaluje srdeční tep a snižuje hladinu stresového hormonu.

Miláčku, potřebuju zachránit před stresem

Rychlou pomocí v boji se stresem může být i líbání. Nejenže snižuje hladinu již zmíněného kortizolu, ale navíc zvyšuje produkci hormonu štěstí oxytocinu. Takže máte-li svého milého či svou milou po ruce, využijte toho!

Postavte na čaj

Většina z nás samozřejmě nemá například v práci po ruce milovanou osobu, které by mohla věnovat několik polibků. Zato konvici na čaj jistě máme k dispozici skoro všichni. Je prokázáno, že jediný šálek už umí snížit stres až o 25 procent. A pokud jste milovníky čaje zeleného, máte vyhráno – obsahuje totiž látku L-theanin, která je sama skvělou zbraní proti stresu.

Sladké potěšení

A když už jsme u nápojů, můžeme zmínit i další pomoc ze spíže. I když se obecně nedoporučuje zahánět stres jídlem (při té míře, které jsme denně vystaveni, bychom za chvíli neprošli dveřmi), občasný „hřích“ vám neublíží. Může mít podobu kvalitní hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa. Ta totiž spouští v mozku produkci endorfinů, díky nimž se nám zdá svět mnohem přátelštějším.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také