Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
S nadměrným stresem je nutné bojovat. Často stačí malé změny
vložila 7.10.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

S nadměrným stresem je nutné bojovat. Často stačí malé změny

Říkáte si, že boj se stresem znamená příliš složitý proces na to, aby k němu člověk našel dostatek času a sil? Pak pro vás máme dobrou zprávu. Nemusíte najednou převracet svůj život naruby, pokud to opravdu nechcete. Hodně lidí se snaží udělat velkou změnu a nastaví si cíle, které pak nejsou schopni splnit. Jsou to ale právě malé krůčky, které vám mohou pomoci najít vnitřní klid.

Vyzkoušejte toho co nejvíce, některé kroky pro vás budou snazší, jiné naopak. Zjistíte tak, co vám sedí a kde jste schopni udělat reálnou změnu, která vám pomůže.  

Méně stresu? Jde to

Snažte se omezit situace, které vás nejvíce stresují. Víme, lehce se to řekne. Ale zkuste se na věci dívat s určitým nadhledem a naučte se říkat ne. Dopřejte si den volna z práce, udělejte si víkend sami pro sebe nebo si denně dopřejte „svých 20 minut“, kdy vypnete počítač i telefon a nenecháte se nikým a ničím rušit.

Konec chaosu

Důležitý je time management. Čas od času se všichni cítíme zahnáni do kouta všemi povinnostmi, které musíme udělat. Přijměte fakt, že ne vždy stihnete zkrátka všechno. Vytvořte si seznam těchto věcí a nahoru umístěte ty, které opravdu hoří. Sepište si seznam podle toho, co musíte udělat hned, příští týden, příští měsíc. 

Z naprostého chaosu se může stát celkem zvladatelný seznam povinností a navíc si můžete včas promyslet, kterou práci můžete delegovat dál.

Vsaďte na jídlo

Pravidelná a pestrá strava. Zkuste si udělat čas a vyhledat si nový chutný recept, který bude navíc zdravý pro vaše tělo.

Nezapomínejte na dostatek zeleniny, ryb i ořechů. Zkuste jíst v pravidelnějších intervalech po menších porcích a hlavně – naučte se snídat!

Nepodceňte enzymy

Přítomnost enzymů má pro naše tělo zcela zásadní význam, zejména v látkové přeměně. Pokud přijímáme pouze chemicky a tepelně upravenou stravu s výživovou hodnotou takřka nula, můžeme být více náchylní k nemocem a potrápí nás právě únava, poruchy trávení, vyčerpanost organismu i slabá koncentrace.

Mezi potraviny bohaté na enzymy patří papája, ananas, kvašená zelenina, mango nebo kivi. Variantou může být také vhodný doplněk stravy obsahující rostlinné enzymy.

Odpočinek nutný

Dopřejte si více spánku a zdravého odpočinku. Nedostatek spánku je významnou příčinou stresu a vyčerpání. Naučte se odpočívat, dopřejte si masáž, udělejte si procházku v přírodě, napusťte si příjemnou koupel nebo třeba jen zalehněte na chvíli večer s knihou v ruce.

Zároveň večer zapomeňte na práci a povinnosti a snažte se chodit spát ve stejný čas, ideálně na 7 až 8 hodin.

Pohyb a zase pohyb

Hýbejte se. Snažte se do vaší denní rutiny zapojit co nejvíce pohybu, třeba část cesty do práce můžete chodit pěšky. Přihlaste se jednou týdně na hodinu jógy nebo vyzkoušejte plavání. Zdravý pohyb vám prospěje po fyzické i psychické stránce ulevit od stresu.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také