Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Proč nejste tak produktivní, jak můžete být? Toto jsou skvělé způsoby, jak to napravit!
vložila 10.4.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Proč nejste tak produktivní, jak můžete být? Toto jsou skvělé způsoby, jak to napravit!

Snažíte se zvládnout svoji kariéru, postarat se o rodinu, mít čas sama na sebe, na své přátele… ale nějak máte pocit, že vlastně nestíháte pořádně nic z toho? Nejste v tom sama! I když se může na první pohled zdát, že produktivita je výsledkem tvrdé práce a disciplíny, nemusí tomu tak být vždy. Spíše existují klíčové návyky, které vám posunou blíže k vytouženému cíli - spokojenosti se sebou samou. Proto jsem pro vás sepsala nejčastější důvody, proč nejste tak produktivní, jak byste chtěla být a hlavně způsoby, jak s tím něco udělat.

1. Nestanovila jste si žádné cíle

Nejstarší a nejdůležitější pravidlo osobního rozvoje je stanovení cílů. A ještě lépe - stanovení správných cílů. Problémem většiny z nás je, že buď jsme si (a) nestanovili žádné cíle nebo (b) stanovili jsme si špatné cíle, které je nemožné dosáhnout. Bez cílů najmi osobní vize toho, co chcete v životě dosáhnout, žádnou náplň. Snadno se vám totiž může zdát, že životem budete tak nějak „proplouvat“ a stále pochybovat, jestli jste pro sebe udělala maximum. 

Jak to napravit:

Stanovte si cíle, které jsou pro vás život nejdůležitější. Zaměřte se na kariéru, vztahy, finance, zdraví a osobní růst. Začátek je velice snadný… stačí, když si položíte otázku: Kde se vidíte za dalších pět let? Odpověď vám hodně napoví. Všechny vaše cíle si pak sepište na papír a vytvořte si tak prvotní vizi, jak se k těmto cílům dopracovat.

2. Stanovila jste si špatné cíle

Stanovení cílů nestačí. Musíte vybrat totiž ty správné a to je mnohdy alfou a omegou vašeho úspěchu. Co však definuje „správné cíle“? Studie Super Productive People nesdílela čtyři kritéria velkých cílů: 1. inspirativní 2. odvážné 3. konkrétní 4. časově omezené. Cíle odpovídající těmto kritériím mají obvykle největší úspěch.

Jak to napravit:

Zaměřte se sama na sebe. Základem je nežít svůj život pro někoho jiného, ale pro sebe. Nedržte se při zemi. Pokud toužíte ve svém životě po změně, budete potřebovat zaměřit se na ty velké cíle. Buďte konkrétní! 

3. Nemáte žádný termín

Konkrétní harmonogram je pro vaši produktivitu velice důležitý. Znáte Parkinsonův zákon - pořekadlo, že „práce vám bude trvat tak dlouho, jak dlouhý máte termín pro její dokončení“. To znamená, že na rozdíl od obecného přesvědčení, že čas potřebný na splnění úkolu závisí na jeho obtížnosti nebo na vaší efektivitě, toto pořekadlo naznačuje, že hlavní hnací silou je ve skutečnosti čas, který vám byl na splnění úkolu přidělen. 

Jak to napravit:

Ke všem životním cílům na vašem seznamu připište i termíny nebo časovou osu, která bude podrobným rozpisem kroků a milníků, jež vás k vysněnému cíli dovedou. 

4. Snažíte se dělat všechno

Znáte rčení „Méně je více.“ nebo „Pokus dělat všechno povedete k ničemu.“? I přesto, že je důležité stále si rozšiřovat obzory a snažit se zasáhnout co nejširší škálu vašeho podnikání nebo kariéry, mnoho úkolů a cílů povede k jedinému: stresu. 

Jak to napravit: 

Přestaňte se snažit dělat všechno. Spíše se zaměřte na nejdůležitější věci a dělejte je dobře. Ty ostatní buď úplně ze svého života vyškrtněte a nebo je dávkujte oprava po málu.

5. Snažíte se všechno zvládnout sama

Pro mnoho perfekcionistů je toto takzvanou Achilovou patou. Proč trváte na tom, že všechno musíte zvládnout sama? Protože odmítáte připustit, že někdo by tu práci mohl odvést tak kvalitně jako vy? Nebo cítíte, že když ztratíte kontrolu, všechno se může pokazit? Uvědomte si, že žádný člověk není samostatným ostrovem. Přemýšlejte o tom: bez ohledu na to, jak produktivní jste, nikdy nemůže vykonat stejné množství práce, jako zvládnete třeba ve dvou nebo ve třech. Navíc dvě mysli jsou přece víc než jedna. 

Jak to napravit:

Přestaňte být majetnická co se týká vaší práce. Delegujte úkoly na členy svého týmu, zaměstnance, dodavatele. Alfou a omegou vašeho úspěchu je vybrat si takové, na které se můžete spolehnout a kteří posunou vaši práci na další úroveň. 

Foto: Shutterstock 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také