Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Překvapivé důvody, proč býváte v práci tak unavení
vložila 4.1.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Překvapivé důvody, proč býváte v práci tak unavení

Kdo by občas nebyl v práci unavený. Neustálé termíny a hromadící se požadavky nadřízených i podřízených zkrátka dělají své. Jenže co když vaše únava není jen důsledkem těchto očividných faktorů, které tak jako tak nejspíš neovlivníte?

Samozřejmě, pokud máte fyzicky náročnou práci, pak vaši únavu nejspíš vyřeší až pořádný odpočinek. Ovšem co když je vaše únava spíše psychická, když sedíte celý den za stolem v kanceláři a vaším pracovním nástrojem je počítač? Nenechejte se v práci vyčerpávat víc, než je to nutné!

Kde je kyslík

Už zase se vám nad klávesnicí oči zavírají únavou? Možná vám váš mozek dává najevo, že potřebuje pořádný přísun kyslíku. Bez něj totiž nemůže fungovat. Jenže ve vydýchané kanceláři bývá kyslíku pomálu. Řešení je jednoduché – otevřete na chvíli dokořán všechna oka (tedy pokud máte tu možnost). Čerstvý vzduch dokáže divy a nastartuje unavený mozek lépe než další šálek kávy. Mimochodem, každou hodinu se na chvilku odpoutejte od rozdělané práce a dopřejte si minutku na pořádné prodýchání. Když jsme totiž zabraní do řešení nějakého úkolu, dýcháme jen povrchně. Mozek ale ocení pořádné nádechy a výdechy!

Vstávat a cvičit

A když už jsme u těch přestávek v práci – i když se to zdá jako protimluv, na vyčerpání má vliv i fakt, že celý den sedíme. Jednak většina z nás sedí zkroucená v nejrůznějších pozicích, ze kterých by fyzioterapeutům či ortopedům vstávaly všechny vlasy na hlavě, jednak je prokázáno, že celodenní sezení tělu zkrátka škodí. Není divu, že bije na poplach únavou! Takže se pěkně narovnejte, naštelujte monitor a klávesnici a hlavně si pravidelně během dne dopřávejte 5 minut pohybu. I kdybyste měli jen vyjít schody do čtvrtého patra nebo obcházet chodbu.

Obsah talíře a sklenice

Všichni samozřejmě víme, jak důležité je dodržovat pitný režim. Jenže ruku na srdce – kolikrát už se vám stalo, že jste si po příchodu do kanceláře dali vodu na čaj a v půl páté odpoledne jste zjistili, že chudák hrneček celý den stojí zapomenutý v kuchyňce a čeká, až si na něj vzpomenete? Není divu, že vás začíná bolet hlava a nejraději byste zalezli do postele. Postavte si proto raději hned ráno na stůl sklenici a karafu s vodou, abyste měli pití na očích a po ruce. Uvidíte, že budete v pitném režimu mnohem důslednější.

A když už jsme u pití – většina z nás při prvních známkách únavy sáhne po kávě nebo (ještě hůř) energetickém nápoji. Ano, sice nás dokáží díky kofeinu pořádně „nakopnout“, ale cenou za to bývá po odeznění účinků ještě větší vyčerpání.

Nesmíme zapomínat ani na jídlo, a to doslova. Kolikrát zjistíte, že jdete z práce, aniž byste obědvali? Chyba. Není divu, že vaše tělo nemá kde brát energii. Ovšem stejnou chybou by bylo dát si třeba knedlo-zelo-vepřo nebo talíř těstovin s hutnou smetanovou omáčkou. Trávení takových těžkých pokrmů tělo rozhodně nenabije energií, ale spíše vyčerpá. Vsaďte raději na lehčí jídla s kvalitními proteiny, složitými sacharidy a zdravými tuky. A nezapomeňte chroupat ovoce a zeleninu – dodají vám potřebné vitaminy, minerály a antioxidanty, které vás udrží ve stavu bdělosti celý den!

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také