Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Práce z domova vyžaduje dodržování pravidel
vložila 19.10.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Práce z domova vyžaduje dodržování pravidel

Stále více lidí dnes vzhledem ke stávající situaci využívá možnosti pracovat z domova. A stále více firem tuto možnost nabízí i svým zaměstnancům. Je však důlržité si uvědomit, že pro tzv. home office platí pravidla, jež je nutné dodržovat.

Doma na nás totiž čeká mnohem více rozptýlení než v kanceláři. A tak se vyplatí nespoléhat jen na svou silnou vůli, ale snížit pravděpodobnost, že od práce budeme neustále odbíhat, na minimum.

Doma, ale v kanceláři

Nespoléhejte na to, že si jednoduše položíte počítač na jídelní stůl nebo kuchyňský pult. Raději si v bytě vyhraďte místo na domácí kancelář. Nemusíte jí věnovat hned celou místnost (ostatně takový luxus má jen málokdo). Ale snažte se někam vtěsnat malý pracovní stůl, kvalitní kancelářskou židli (myslete na svá záda) a vše, co potřebujete k práci (poličky, šanony, boxy na dokumenty apod.). Pokud vás nebude rozptylovat neumyté nádobí nebo svačící děti, případně bolavá páteř ze sezení na gauči, budete se na práci lépe a budete efektivnější.

Od devíti do pěti?

Jistě, na home office je jen na vás, kdy vám začne a skončí pracovní doba (i když platí, že by měla kopírovat tu klasickou), ale snažte se, abyste začínali a končili každý den ve stejnou dobu. A po tolika hodinách, kolik byste jich strávili v kanceláři. Jistě, můžete mezitím třeba vyzvednout děti ze školky apod., ale tento čas byste do pracovní doby započítávat neměli. A co se konce pracovní doby týče, pak si ji skutečně hlídejte – v kanceláři byste nejspíš neseděli 16 hodin v kuse. Tak tuto chybu nedělejte ani doma!

Teď se obědvá

Mimochodem, když už jsme u pracovní doby – spousta lidí pracujících z domova vám potvrdí, že bývají do své práce tak ponoření, že ve čtyři odpoledne zjišťují, že jsou stále v pyžamu (nic proti tomu) a neměli v puse jediné sousto jídla. A to je chyba. Pokud hrozí, že vás práce zcela pohltí, nařiďte si budíka, který vás upozorní, že je čas na oběd. A nezapomínejte doplňovat pitný režim!

Chtělo by to uklidit, ale…

Může být poměrně těžké zcela „vypnout“ své okolí a ignorovat například prach na poličce, nevyžehlené prádlo nebo třeba rozházené hračky. Ale zkuste odolat pokušení a v době, kdy se věnujete pracovním věcem, se o domácnost nestarejte. Jistě, nikdo vám nebrání umýt si po sobě talíř od oběda nebo hrnek od kávy, ale žádné velké úklidové akce nevyhledávejte!

Zaběhnu sem, zaběhnu tam

Občas se home office nabízí také jako příležitost vyřídit všemožné pochůzky a nákupy. Ani to samozřejmě není zakázáno, ale snažte se omezit takové pochůzky na minimum. Přece jen jste „v práci“. A nezapomeňte o tom, že zrovna nebudete na příjmu, vždy dopředu informovat své podřízené, kolegy nebo šéfy (u nich je samozřejmě na místě požádat o dovolení).

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také