Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Potraviny, které chrání vaše tepny. Tyto zařaďte na talíř co nejčastěji
vložila 30.11.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Potraviny, které chrání vaše tepny. Tyto zařaďte na talíř co nejčastěji

Kardiovaskulární onemocnění není žádná legrace, přičemž jednou z nejčastějších forem srdečních kolapsů je ischemická choroba, která se vyskytuje, když nahromaděný plak zužuje stěny tepny a omezuje správný průtok krve do srdce. To chce správné jídlo! Co byste si i vy měli dopřát?

Onemocnění koronárních tepen lze léčit změnami životního stylu. S jeho pomocí se mu dá i předcházet. Potraviny bohaté na vlákninu, omega-3 mastné kyseliny, zdravé tuky a antioxidanty rozhodně hrají ve zdraví srdce stoji roli. Takže, které kousky tepny ochraňují?

Avokádo

Avokádo zvyšuje „dobrý“ cholesterol a zároveň snižuje ten „špatný“. Je také plné draslíku. (Ve skutečnosti ho má víc než banán.) Ukázalo se, že draslík pomáhá předcházet kardiovaskulárním onemocněním a vaskulární kalcifikaci v tepnách.

Mastné ryby

Ryba je plná zdravých tuků, známých také jako nenasycené tuky. Proto je spotřeba ryb spojena s menším počtem infarktů. Bylo prokázáno, že jejich omega-3 mastné kyseliny snižují hladiny triglyceridů a zabraňují riziku srdeční smrti.

Ořechy

I oříšky jsou bohaté na nenasycené tuky, vitaminy a vlákninu, takže pokud jde o zdravé občerstvení, jsou dobrou volbou. Vyzkoušejte mandle, kešu nebo para ořechy. Všichni jmenovaní mají velmi vysoký obsah hořčíku. Ten pomáhá předcházet ucpávání tepen.

Olivový olej

Seznam zdravých tuků zakončuje ten nejvšestrannější a nejoblíbenější ze všech. Pochopitelně se jedná o olivový olej. Mononenasycená kyselina olejová, která je v něm přítomná, chrání srdce a výrazně snižuje riziko kardiovaskulárních chorob a mrtvice.

Káva

Dobrá zpráva pro milovníky kávy. Tento milovaný nápoj pomáhá udržovat tepny čisté. Podle vědců tři šálky denně eliminují riziko vzniku aterosklerózy nebo ucpaných tepen. Nepijete-li kávu, dejte přednost zelenému čaji.

Kurkuma

Kurkuma obsahuje silné protizánětlivé sloučeniny, které snižují poškození arteriálních stěn. Ukázalo se, že úrovně zánětu mají přímý účinek na arteriosklerózu - ztuhnutí tepen. S kurkumou tedy není radno otálet. Připravte si z ní třeba čaj.

Granátové jablko

A další, dobře míněná rada na konec? Pijte šťávu z granátového jablka, neboť je vhodná pro optimální zdraví srdce. Bylo prokázáno, že čistí ucpané tepny a zlepšuje průtok krve. Důvodem je vysoká hladina antioxidantů bojujících s volnými radikály, jež stimulují produkci oxidu dusnatého v krvi.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také