Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Podzimní nástrahy pro imunitu. Dodejte jí potřebnou sílu
vložila 3.11.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Podzimní nástrahy pro imunitu. Dodejte jí potřebnou sílu

Při pohledu z okna je jasné, že letní dny jsou nenávratně pryč a nastává pravý podzim. A s ním nejen období barevných stromů či plískanic, ale také nejrůznějších viróz či nachlazení. Není proto od věci začít s příchodem chladného počasí myslet na svou imunitu. Jak ji posílit?

Po letním uvolněném režimu se s nástupem září vrátily naše životy do zajetého řádu a koloběhu běžných činností, které jsme v průběhu léta ze svého programu mnohdy zcela vytěsnili. Děti se vrátily do školek a škol, pracovní kolotoč se opět začal naplno roztáčet. S nástupem října se pak výrazně mění se také počasí, dny se zkracují a rtuť v teploměrech klesá, což se může negativně podepsat jak na náladě, tak na našem zdravotním stavu. Jak se tedy s takovou změnou co nejrychleji vyrovnat a předejít tak riziku vzniku případných zdravotních komplikací?

Nástrahy pro děti

Nejdůležitějším pilířem pro zachování pevného zdraví je bezpochyby správně fungující imunitní systém. Pokud jsme však dennodenně vystaveni vnějším negativním vlivům, jakými jsou například stres, nadměrná fyzická aktivita s nedostatkem regenerace nebo pobyt v prostředí společně s velkým množstvím dalších osob, může docházet k oslabení imunity a tím ke snížené obranyschopnosti těla proti infekcím.

Děti, které chodí do školky a školy, pak zažívají velký nápor na imunitu kvůli pobývání ve společnosti spousty dětí a také kvůli typickým dětským nemocem, jež se v kolektivu rychle šíří.

Když pomáhá jídlo

Děti jsou odrazem svých rodičů a ve stravování to platí dvojnásob. Pokud se tedy vy sami nebudete zdravě stravovat, nemůžete totéž vyžadovat ani od svých potomků. Nejlépe uděláte, pokud začnete sami u sebe a svůj jídelníček obohatíte o kvalitní a zdravé suroviny.

Základem je dostatek syrové zeleniny a sezonního ovoce, kvalitní bílkoviny, luštěniny a zejména pak oříšky a semínka, které jsou zdrojem zdravých tuků napomáhajících vstřebání vitaminů důležitých pro správný chod imunitního systému.

Velkou službu svému tělu prokážete také v případě, pokud omezíte konzumaci mléčných a masných výrobků, a rafinované cukry a bílé pečivo vyměníte za celozrnné alternativy a cukrovinky slazené hroznovým cukrem, medem, agávovým sirupem nebo rýžovým sladem.

Vitaminová vzpruha

Jako prevenci nebo v případě již vypuklé nemoci je dobré zařadit do jídelníčku vitaminové doplňky na přírodní bázi. Nejlepší službu bezesporu prokáže rakytník, který je výborným zdrojem vitaminů A, C a E. Jeho konzumace přispívá k posílení přirozené obranyschopnosti organismu a díky antioxidantům zároveň zbavuje tělo volných radikálů. Nejčastěji se s ním setkáte ve formě šťáv a sirupů, které jsou vhodné i pro nejmenší pacienty, konzumovat ho lze ale i čerstvý.

Obdobné účinky má také šípek, který by v podobě čaje nebo sirupu neměl chybět v žádné domácí lékárničce při léčbě zejména chřipkových onemocnění. A jak nejlépe pomoci organismu, pokud se již se zákeřnou chorobou potýká? Vsaďte na kapky z lichořeřišnice, která je považována za jedno z nejsilnějších přírodních antibiotik. Jejich užíváním příznivě napomůžete léčbě stafylokokových a streptokokových onemocnění a oceníte je i při zánětech močového ústrojí.

Svou imunitu můžete posílit také dalšími bylinkami, zkuste například echynaceu neboli třapatku. Tato bylinka je proslulá právě pro svou schopnost posílit imunitní sytém a dokáže lidskému organismu pomoci hned v několika rovinách – ulevuje při bolesti v krku, snižuje horečku, podporuje odolnost dýchacích cest, léčí zánět středního ucha, dutin a chronickou bronchitidu, a urychluje zotavení z chřipek a nachlazení.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také