Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Naučte se i v nabitém dni šetřit drahocenný čas
vložila 21.10.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Naučte se i v nabitém dni šetřit drahocenný čas

Dorazíte ráno do kanceláře a hned se na vás valí jeden úkol za druhým. Začínáte mít pocit, že byste potřebovali spíš 12hodinovou pracovní dobu – a to jste zrovna dneska chtěli odejít o něco dříve… Naštěstí i v opravdu nabytém dni můžete nějakou tu minutu ušetřit.

Jak být opravdu produktivní a neztrácet drahocenný čas?

Nejdřív plánujte, potom pracujte

Kupí se na vás jeden problém za druhým a lavina úkolů se zdá být nekonečná? Chce to zastavit, vzít do ruky papír a tužku a plánovat. Napište si vše, co hoří a bez čeho nemůžete z práce odejít. Tyhle úkoly mají jasnou prioritu. Pak k nim přidejte ty, jež si sice zaslouží vaši pozornost, ale když je daný den nestihnete, svět se nezboří. Pokaždé, když se vám povede nějaký problém vyřešit, pěkně si jej ze seznamu odškrtněte. Nejenže budete mít díky plánu jistotu, že na nic nezapomenete, ale budete i produktivnější a ušetříte čas přemýšlením, co že jste to museli vlastně stihnout. A navíc pohled na přeškrtané úkoly vám udělá na konci dne radost, takže nebudete odcházet ve stresu.

Pozor na prokrastinaci

Prokrastinace je – zjednodušeně řečeno – vznešený název pro situaci, kdy děláme všechno možné, jen abychom nemuseli řešit úkol, do kterého se nám nechce. Hoří vám termín pro důležitou prezentaci na poradu, a tak si raději uklidíte na stole. Máte pro klienta do druhého dne „vyšvihnout“ důležitou analýzu, a tak pro jistotu zalijete květina prakticky v celé budově. Poznáváte se? Prokrastinace krade důležité minuty, které bychom jinak mohli věnovat důležité práci. Je velmi těžké ji „prolomit“, ale pokuste se o to. Jakmile se přistihnete, že se zabýváte nedůležitými věcmi, dejte si pár mnut pauzu, zhluboka se nadechněte a přinuťte se začít opravdu pracovat. Ušetříte si spoustu promrhaných chvil, kvůli nimž byste zase odcházeli z práce pozdě.

Zapomeňte na multitasking

Kdoví kde se vzalo přesvědčení, že budeme-li dělat více věcí najednou, budeme výkonnější. Početné studie našeho mozku tento mýtus již několikrát vyvrátily (a ne, ani ženy nejsou navzdory všeobecnému přesvědčení v multitaskingu produktivnější). Důvod je jednoduchý – i když je lidský mozek prakticky dokonalým orgánem, skutečně se soustředit dokáže jen na jeden úkol. Takže nepřeskakujte z jednoho problému na druhý a všechny řešte pěkně postupně (ideálně podle onoho plánu, který jste si po příchodu do práce udělali). Budete pracovat mnohem rychleji a také přesněji!

Ach, ty internety

Snad nikdy jsme v práci nemuseli bojovat s tolika lákadly jako dnes. Chytrý telefon nám hlásí neustále nové a nové notifikace ze sociálních sítí, jsme pořád „po ruce“, brouzdáním na internetu, který představuje nekonečný svět možností, dokážeme strávit hodiny a hodiny. Jenže to není v práci nejlepší strategie (nejen co se časových možností týče). Takže vypněte všechny sociální sítě a notifikace a soustřeďte se jen na pracovní úkoly. Uvidíte, jak rychle je budete mít vyřešené (za odměnu po každém odškrtnutém úkolu a hlavně pro oddych si můžete dopřát třeba 5 minut na svých oblíbených stránkách - ale pozor, abyste moc nepřetáhli). A nedostatek času už také nebude hlavní problém vašich pracovních dní.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také