Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Mýty o výživě, které bychom měli konečně pustit z hlavy
vložila 11.2.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Mýty o výživě, které bychom měli konečně pustit z hlavy

Dodržování stravovacích návyků je základem pro úspěšné dosažení zdravější a pevnější postavy. Dnes najdete na internetu mnoho rad, jak se stravovat, jaká pravidla dodržovat a jak dosáhnout vytčeného cíle. Ovšem některé z nich vám mohou ve výsledku spíše uškodit. Kterým mýtům se nevyplatí věřit?

Přestaňte své tělo i sebe zbytečně trápit a následujícím zaručeným radám příště už nevěřte.

Jak je to s cukrem

Možná nepotěšíme odpůrce cukru, ale neexistují žádné vědecké důkazy o tom, že cukr způsobuje hyperaktivitu. Děti rozhodně nejsou na oslavách více rozjančené kvůli sladkým limonádám a narozeninovému dortu. Existuje jednoduché vysvětlení, proč jsou plné energie: jsou jednoduše šťastné.

Dospělí často konzumují cukr v kombinaci s kofeinem a neuvědomují si, že nadbytek energie má na svědomí kofein, nikoli cukr.

Med versus cukr

Říká se, že med je lepší a zdravější variantou než cukr, protože obsahuje vitamin B. Ale s ohledem na množství medu, které většina lidí zkonzumuje na posezení, nemá význam zmiňovat důležitou dávku vitaminů, jejichž přísun je nepatrný.

Pravdou zůstává, že med je přírodní produkt, zatímco bílý cukr je rafinovaný zpracovaný výrobek. Výživové rozdíly mezi medem a cukrem jsou však podle odbornice na výživu Susan Bowerman zanedbatelné. Čajová lžička bílého cukru obsahuje 50 kalorií, zatímco lžička medu má o trochu více – kolem 60 kalorií.

Můžete jíst večer?

Přestáváte jíst úderem 17. hodiny? Ve skutečnosti vaše tělo neví, jaký je čas. Nezáleží ani tak na tom, kdy sníte své poslední jídlo. Mnohem důležitější je celkový příjem kalorií během dne, který by měl být pravidelný a vyvážený. Je prokázané, že lidé, kteří v průběhu dne jedno nebo více jídel vynechají a posléze se přejedí před spaním (nebo kdykoli jindy), skutečně více přibírají na váze.

Mraženou zeleninu nezatracujte

Mnoho lidí vnímá mraženou zeleninu jako nouzové řešení, které není plnohodnotné jako čerstvá zelenina. Pravdou ale je, že mražená zelenina je balena a zmrazena velmi brzy po sklizni, což znamená, že je zachována velká část prospěšných živin. Nejenže vám ušetří čas při vaření, ale někdy je dokonce lepší než zelenina čerstvá.

Čerstvá zelenina v supermarketech je podle Susan Bowerman bohužel vystavována teplotním změnám, nepřirozenému světlu a vlhkosti. Všechny tyto faktory mají vliv na to, že daná potravina pomalu přichází o obsah vitaminů.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také