Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Metabolismus po třicítce zpomaluje. Jak můžete tento trend zastavit
vložila 2.11.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Metabolismus po třicítce zpomaluje. Jak můžete tento trend zastavit

Také máte pocit, že zatímco ještě před pár lety jste si mohla nějaký ten dietní hříšek dovolit a shodit dvě tři kila nebyl žádný problém, dnes přiberete, jen co se na nezdravé jídlo podíváte, a zhubnout byť jediný kilogram je věda? Nejspíš bude na vině váš věk…

Po třicítce se totiž u žen začíná zpomalovat metabolismus. A aby toho nebylo málo, s každým dalším desetiletím bude hůř. I proto se vyplatí začít co nejdříve – ideálně ještě před čtyřicítkou – s dodržováním určitých pravidel, která udrží metabolismus ve formě a s ním i naši postavu.

Obout tenisky a hurá za sportem

Možná jste si všimla, že i když se nestravujete jinak než dřív, přibývají vám nenápadně kila i centimetry. Je totiž nejvyšší čas zařadit do svého denního rozvrhu pravidelný pohyb! Pokud už sportujete, ale i tak se kila navíc objevují, zkuste se zamyslet nad intenzitou a efektivitou daného pohybu. Známá fitness trenérka Jillian Michaels doporučuje pro ženy po třicítce zařadit posilování, HIIT a kruhový trénink. Vaše tělo díky těmto typům cvičení získá více svalové hmoty, jež je energeticky náročnější, a tak i metabolismus bude efektivnější.

Málo jíte? Také chyba!

Spousta žen v první reakci na další kilo navíc rychle omezí svému tělu přísun kalorií. Jenže tahle strategie se nemusí úplně vyplatit. Paradoxně tak totiž hrozí, že svůj metabolismus ještě více zpomalí – tělo totiž přejde do krizového stavu a nespaluje tak efektivně, jak by bylo potřeba. Spíše se snažte pečlivě vybírat, co si naložíte na talíř. Vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám a polotovarům, které často obsahují látky, jež mohou „rozhodit“ vaši hormonální rovnováhu. A protože i hormony hrají u žen v hubnutí (a ukládání kilogramů) významnou roli, není radno si s nimi zahrávat. Spíše než počítání kalorií se věnujte čtení etiket na potravinách a pečlivému výběru surovin.

Nepodceňujte spánek

Po třicítce bývá většina žen velmi aktivních – mají děti, do toho chodí do práce, starají se o domácnost, později se často přidá i péče o stárnoucí rodiče… Kdyby měl den dvakrát více hodin, využijí je do poslední minuty. Není proto divu, že spoustě z nich nezbývá příliš mnoho času na spánek a raději jej odsouvají na vedlejší kolej. A to je chyba. Nedostatek spánku totiž nejen zpomaluje metabolismus, ale navíc podporuje tvorbu ghrelinu, známého jako hormon hladu. V praxi to pak znamená, že máme mnohem větší chuť k jídlu. Navíc si podvědomě vybíráme potraviny nezdravé a vysoce energetické (aby ne, tělo potřebuje rychle získat energii, kterou nedostalo ve spánku). To je v kombinaci se zpomalujícím se metabolismem pro naši postavu hodně nepříznivá situace. Snažte se proto vyhradit si na spánek 7 až 9 hodin každý den!

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také