Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Kariéra a sociální sítě: 5 chyb, které pravděpodobně děláte
vložila 26.4.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Kariéra a sociální sítě: 5 chyb, které pravděpodobně děláte

Sociální média jsou fenoménem moderní doby. Můžete si myslet, že je to zbytečná věc, ale byla by chyba s nimi nepočítat, i pokud jste o vaši kariéru. V průzkumu z roku 2020 se odhalilo, že 84% kariérní poradci či zaměstnavatelé si prověřují své zaměstnance i na sociálních sítích a jejich výsledek má velký dopad na výběr zaměstnanců. Zároveň 50% zaměstnanců uvedlo, že ze svých profilů odstranilo mnoho příspěvků, které by mohli zdiskreditovat jejich pověst. 

Zveřejňování nevhodného obsahu však není jedinou chybou na sociálních sítích. Průzkum společnosti CareerBuilder mezi náborovými manažery a personalisty zjistil, že 70% zaměstnavatelů zkoumá uchazeče o zaměstnání právě na sociálních sítích a že 57% těchto respondentů uvedlo, že se rozhodli nepokračovat s kandidátem kvůli něčemu, co našli online. Zároveň 58% uvedlo, že na sociálních sítích hledali informace podporující kvalifikaci uchazečů o zaměstnání. 

Jinými slovy, nestačí jen očistit váš profil, ale zároveň ho vést tak, aby jste získali svou práci snů. Jak na to? Jen čtěte dál!

5 chyb v sociálních médiích, které vám mohou zničit kariéru:

1. Nebýt na sociálních sítích

Téměř polovina dotazovaných zaměstnavatelů CareerBuilder uvedla, že by kandidáte nepřijala, pokud by jej nenašla online. Proč? Zatímco 28% uvedlo, že používá sociální média k získání více informací o žadateli před pohovorem, jeden z pěti respondentů jednoduše řekl, že „očekává, že kandidáte budou mít svou online přítomnost“. Toto je jasným důkazem, že vaše nepřítomnost na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu, nemusí být výhodou. Naopak být online a komunikovat s lidmi ve vašem oboru vám dodá potřebné plusové body. 

2. Používat nevhodné jméno

Založili jste si profil na LinkedIn nebo na Twitter a jako jméno jste použili například „Terezka1991“, „Ilovegucci47“ nebo jste zvolili jméno oblíbené dívčí skupiny či fotbalového týmu? Jedním z nejnáročnějších aspektů budování osobní značky a vašeho vlastního PR je zjistit, které části vaší osobnosti, dovednosti a zkušenosti je dobré v profesionálním kontextu zdůraznit. První, čeho si potencionální zaměstnavatel všimne je právě jméno a druhý aspektem je fotografie. Použijte pro všechny profily své jméno (v nějaké oficiální úpravě) a fotografii, kterou byste se taktně řečeno nestyděli poslat své mamince. 

3. „Neprodáváte“ sami sebe

Pokud trávíte nějaký čas například na Instagramu nebo YouTube, pravděpodobně jste obeznámeni s fenoménem influencerů. Mezi tyto celebrity na sociálních sítích patří řada herců, modelek, ale také třeba maminek v domácnosti. Společně mají schopnost ovlivňovat nákupní zvyky svých následovatelů. Nejúspěšnější tak mohou vydělat až stovky tisíc korun. Použijte jejich triky i na svém profilu. Zvolte správný úhel kamery nebo používejte pro vás typický hashtag, který bude vaše pracovní komunita vnímat atraktivně a budou ho následovat. 

4. Vaše frekvence publikování příspěvků je příliš častá

CareerBuilder ve svém průzkumu požádal náborové manažery, aby si vybrali důvody, proč dál nepokračovali s kandidátem po prostudování jeho sociálních sítí. Většina důvodů není překvapivá: 40% uvedlo nevhodné fotografie, 36% uvedlo důkazy o pití nebo užívání drog a 31% našlo urážlivé a diskriminační komentáře. Ale přinejmenším jeden důvod by mohl být překvapením: 12% uvedlo, že odmítlo kandidáte, protože postuje na sociální sítě příliš často. Proč je zveřejňování příspěvků takovým problémem? Pokud to vypadá, jako byste strávili celý den na sociálních sítích, váš současný nebo potencionální zaměstnavatel by mohl mít podezření, že neděláte nic jiného. 

5. Sdílíte informace, které jsou nevhodné

Jakkoliv komentovat chod společnosti, zveřejňovat její obchodní tajemství nebo říkat negativní věci o svém zaměstnavateli rozhodně není moudré. Stejně jako platí pravidla při rozhovorech s vašimi kolegy (Toto je šest témat, kterým se v práci raději vyhněte), zamyslete se nad nimi i při komunikaci na sociálních sítích. Jakékoliv vyjadřování k náboženství, politice nebo vašemu sexuálnímu životu mohou být vašemu novému zaměstnavateli nepříjemné nebo by to mohlo ovlivnit jejich názor na vás a schopnost vykonávat svou práci.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také