Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Je pro vás Keto dieta vhodná pro udržení nebo redukci váhy?
vložila 18.6.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Je pro vás Keto dieta vhodná pro udržení nebo redukci váhy?

PRO KOHO JE PROTEINOVÁ DIETA VHODNÁ?

Stručně bychom mohli napsat, že je proteinová dieta vhodná prakticky pro každou skupinu lidí, ale i zde je několik výjimek, které popisujeme níže v textu. Je zde však několik typů osobností, pro které může být Keto hubnutí velmi prospěšné.

1.       LIDÉ S NADVÁHOU, KTEŘÍ ČEKAJÍ NA OPERACI/VYŠETŘENÍ

Jednou z nejrozšířenějších skupin lidí, pro které je Keto dieta vhodná jsou ti, kteří díky své váze nemohou podstoupit zdravotní vyšetření nebo operaci. Jedná se o lidi, kterým je tento druh diety ordinován za účelem rychlého úbytku váhy.

2.       LIDÉ, KTEŘÍ MAJÍ ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY SPOJENÉ S NADVÁHOU

Kila navíc sebou nesou mnohem víc nepříjemností, než jen tu, že se nevlezete do svých oblíbených kalhot. Nejhorší změny se dějí uvnitř vašeho těla – ztukovatění jater, dýchací a trávící problémy, nadměrné pocení, infarkty a mrtvice. Změny nastávají i v psychice – náladovost, touha po cukru (srovnatelná se závislostí), letargie, apatie a deprese.

Zde se snoubí ruku v ruce motivace nejen po fyzické úlevě, ale většina lidí touží po psychické vyrovnanosti a hlavně zdraví. Ketogenní dieta je vhodnou metodou, jak napravit fyzické i psychické onemocnění za poměrně krátký čas.

3.       NEKONEČNÍ "DIETÁŘI" A LIDÉ SE SLABOU VŮLÍ

Ne všichni jsme obdařeni skálopevným odhodláním a mnoho z nás selhává, obzvlášť pokud mluvíme o dodržování diet. Během Keto diety máte veškerý svůj denní příjem připraven na míru (viz.jídelníčky od Ketomix.cz) ve formě proteinových kaší, polévek a koktejlů. Nikdy se vám nestane, že byste trpěli hladem. Další výhodou je i poměrně rychlý redukční efekt, čímž podpoříte svou motivaci v dalších krocích.

4.       LIDÉ SE ŠPATNOU ŽIVOTOSPRÁVOU

Většina lidí chce žít dneska zdravě, ale jen málokdo z nás ví, co to přesně znamená. Dnes se navíc setkáváme s produkty, které se na první pohled tváří zdravě, ale ve skutečnosti jsou pro tělo prakticky nevyužitelné. Díky tomu vzniká u mnoha lidí pocit frustrace a zmatenosti. Keto dieta vás navede na udržitelný stravovací režim a zbaví zbytečně vysoké konzumace sacharidů, které podporují velké množství závažných onemocnění.

NA ČEM JE ZALOŽEN ÚSPĚCH KETOGENNÍ DIETY?

Dnešní společnost je zvyklá na vysoký příjem sacharidů, které nejsou pro naše tělo tak prospěšné, jak jsme si v minulosti mysleli. Mýty o tom, že za kardiovaskulární choroby a nadváhu můžou tuky jsou naštěstí pryč a větší pozornost přešla na výše zmiňovaný cukr. Ten bohužel dnes najdeme nejen v typicky sladkých potravinách (sladkosti, ovoce, ovocné šťáv, aj.), najdeme jej i v zelenině, nízkotučných výrobcích, šunkách, omáčkách, chlebu a dalších zpracovaných potravinách.

Na první pohled relativně zdravé a neškodné potraviny jsou plné fruktózy, kukuřičného sirupu a rafinovaného cukru. A právě vysoký podíl těchto látek podporuje vážná onemocní, která jsou pro moderní dobu tolik typická (ztukovatění jater, infarkt, mrtvice, inzulinová rezistence a cukrovka typu 2).

Keto dieta reaguje na tyto závažné problémy tím, že se snaží navrátit k přirozenějšímu stylu stravování (bez přidaných sladidel a zpracovaných potravin). To má za efekt rychlou redukci váhy, zbavení se viscerálního tuku (zmenšení obvodu v oblasti břicha), regeneraci buněk a postupnému navrácení inzulinové senzitivity.

PRO KOHO JE PROTEINOVÁ DIETA NEVHODNÁ?

Vždy bychom měli mít na paměti, že každý člověk na diety reaguje odlišným způsobem. I zde se může stát, že vám Keto dieta z nějakého důvodu nesedne. V případě, že se ani po absolvování dvou týdnů nebudete cítit lépe a budete se potýkat s problémy, doporučujeme s dietou přestat nebo ji minimálně konzultovat s výživovými poradci/lékaři.

Některé skupiny lidí by se ale i tak měli tomuto druhu stravování vyhnout úplně.

Lidé, kteří by se Keto dietě měli vyhnout:

-          Výkonnostní sportovci

-          Těhotné a kojící ženy

-          Lidé s chronickým onemocněním ledvin

-          Diabetici (tato skupina by se měla držet striktně rad svého lékaře)

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také