Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak zvýšit produktivitu a efektivitu vaší malé firmy
vložila 28.5.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak zvýšit produktivitu a efektivitu vaší malé firmy

Největším letošním trendem mezi drobnými živnostníky je podnikat s myšlenkou „pracovat chytřeji, ne tvrději.“ Mít svobodu dělat, co nás baví a pracovat na projektech, které spíše než „práce“ můžeme označovat za zábavu, je pak bonusem navíc. Největší překážkou našeho úspěchu je většinou malá produktivita a neustálý běh na místě. Abychom tomu zabránili a snadno dosáhli našich cílů vyvážené rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, sepsala jsem pro vás pár tipů, jak efektivně svůj podnik řídit. 

1. Vybavte svou kancelář efektivními pomocníky

Vyberte si pomocníky, kteří budou vaše podnikání posouvat kupředu. Existuje mnoho produktů, které jsou určeny zejména pro drobné podnikatele a budou vám mnoho let prokazovat skvělou službu. Většinou se jedná o kompaktní a multifunkční zařízení, které nezaberou ve vaší kanceláři příliš místa, ale zároveň patří do kategorie „nadupaných technologiemi“.

Jedním z takových příkladů je například multifunkční tiskárna HP Officejet 8012e, která se skvěle hodí právě pro drobné podnikatele, menší firmy, ale i domácnosti. Jde totiž o univerzální přístroj, s nímž můžete barevně tisknout, kopírovat a také skenovat (s využitím praktického automatického podavače dokumentů ADF, který pojme až 35 listů). Počítat přitom můžete i s moderními vychytávkami, jako jsou bezdrátové připojení přes Wi-Fi, přehledný dotykový displej či vzdálené ovládání pomocí mobilní aplikace. Navíc zákazníky získají 1 rok záruky HP a šest měsíců předplatné inkoustu s HP+ Instant Ink bez poplatku spolu s možností snadno své předplatné spravovat z vylepšené aplikace HP Smart App. Tato služba má měsíčně více než 48 milionů aktivních uživatelů a zákazníci s touto službou získávají možnost tisknout a skenovat prakticky odkudkoliv.   

HP+ je tiskový systém, určený pro spotřebitele a malé podniky. V době, kdy poptávka po tisku roste, neboť miliony lidí se učí a pracují z domova, modernizuje systém HP+ uživatelskou zkušenost s tiskem. Od špičkové tiskárny přes službu předplatného spotřebního materiálu až po nejlepší tiskovou aplikaci ve své třídě, která je nyní v Cloudu, byly všechny vylepšené funkce pro HP + navrženy tak, aby vyhovovaly rozšířeným potřebám těch, kteří jsou nejvíce závislí na svých tiskárnách.

2. Zefektivněte své účty

Finanční část provozu malého podniku může snadno přemoci i ty nejlepší z nás. Chcete-li zjednodušit svůj finanční život jako vlastník firmy, musíte zefektivnit své účty a papírování. Věci, jako je registrace k bezpapírovým výpisům, vytváření automatických plateb a slučování služby, jsou věci, které vám pomohou získat kontrolu nad svými financemi. Nejen, že ušetříte peníze a čas na obálkách, poštovních známkách a cestách na poštu, mnoho internetových a telefonních společností vám poskytne slevy na své služby, když zkombinujete více než jednu. 

3. Vytvořte si šablony pro opakované úkoly

Jednoduché úkoly, jako je odpovídání na emaily, odpovídání na dotazy týkající se služeb zákazníků, plánování schůzek a zveřejňování obsahu na sociální média, se pravděpodobně bude opakovat - ne-li každý den. Místo toho, abyste ztráceli čas odpovídáním na stejné otázky nebo opakováním stejných úkolů, vytvořte si v dokumentech jednoduché šablony. Místo toho, abyste trávili svůj drahocenný čas opakováním stejné věci, stačí jen změnit několik drobností a přizpůsobit během pár vteřin každý email. 

4. Posuňte své úkoly

Tento konkrétní krok vám přinese jeden z největších rozdílů vaší efektivity. Jako vlastník svého podnikání byste se totiž měli soustředit na důležité aspekty toho, co vaše firma potřebuje, a ne ztrácet čas drobnostmi, jako je aktualizace kalendáře nebo rezervace materiálu. Vytvořte si seznam úkol, které každý den děláte a které se vám buď nelíbí, nebo v nich nejste dobří. Tyto projekty lze často zadat externě virtuálnímu asistentovi nebo dodavateli, který se specializuje na tuto oblast. Přenesení nebo takzvaný outsourcing malých úkolů vám nejen ušetří čas, ale také vám připomene, že co je pro vás v podnikání důležité.

5. Přestaňte ztrácet čas

Kdykoliv přijmete nového klienta nebo zákazníky, pamatujte na svůj konečný cíl: být produktivnější a efektivnější. Všechno, co děláte, se musí shodovat s modelem posouvání se kupředu. Jakmile začnete plýtvat svým časem, penězi nebo energií, je potřeba daný projekt ukončit. Děláte to pro sebe a pro budoucnost své firmy.  

EXTRA TIP:

Zapojte se do probíhající soutěže o tiskárnu HP Officejet 8012e, která právě probíhá TADY. Vyhrát mohou hned tři z vás! 

Foto: Shutterstock, archiv

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také