Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak vyřešit noční výlety do lednice kvůli stresu
vložila 10.11.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak vyřešit noční výlety do lednice kvůli stresu

Stres nás dokáže ovlivnit různými způsoby. A jedním z nich je i zvýšená – a často prakticky neovladatelná – chuť na nezdravá jídla. Výsledkem je neustálé mlsání a také noční výlety do lednice, které rozhodně neprospívají ani zdraví, ale ani postavě.

Jak tedy vyřešit situaci, kdy vás přepadne nepřekonatelná chuť na „něco dobrého“ a vy už už míříte k lednici či špajzu?

Hlad? Ani omylem

Není třeba si nic nalhávat. V drtivé většině případů nemáme hlad, když se pod rouškou tmy plížíme k lednici. Žene nás tam především stresový hormon kortizol, v němž se naše tělo při duševním vypětí prakticky koupe, respektive jeho schopnost podporovat chuť na vysoce kalorická jídla. I proto si během oné výpravy za jídlem nikdy nevezmete kus mrkve, ale sáhnete po sýru, zbytkách od večeře, chipsech, cukrovinkách nebo čokoládovém dortu. Co s tím?

Zaměstnejte mysl

Vzhledem k tomu, že tedy nejíte kvůli tomu, že tělo trpí hladem, ale protože jste ve stresu a v přeneseném slova smysl krmíte svůj mozek, je třeba zaměstnat svou mysl. Zkrátka odvést pozornost od chuti na jídlo. Velmi často je doporučována meditace, ovšem nějakou dobu trvá, než toto umění zvládnete. Pro začátek vyzkoušejte alespoň metodu, při které se soustředíte na dlouhé nádechy a výdechy. Mezitím si zkuste najít způsob meditace, který vám bude vyhovovat.

Milé rozptýlení

Pokud tedy zatím nejste mistry meditace, můžete vyzkoušet jiné způsoby rozptýlení. Tak například cvičení. To má hned dvě skvělé výhody – jednak odvedete myšlenky od jídla a jednak se vám do těla vyplaví endorfiny, tedy hormony štěstí a dobré nálady, které jsou skvělým „protijedem“ na zmíněný kortizol a tedy stres.

Někdy ovšem není možné oddat se sportu, zvláště když se do lednice plížíte uprostřed noci. V takovém případě můžete zkusit odvést pozornost od jídla jinak – třeba si pusťte na mobilu nějaké vtipné video, dejte si relaxační koupel nebo zavolejte někomu z přátel či rodiny (tedy opět když není noc). Ostatně výše zmíněné tipy jsou spíše postupy, jak svému tělu a mysli ulehčit od stresu. Právě účinný odpočinek a zvládnutí stresu jsou nejlepší prevencí přejídání kvůli nervům.

Sbohem, pokušení

A když už jsme u prevence – můžete zkusit odstranit ze svého dosahu alespoň ta nejhorší pokušení, jako jsou sladkosti či slané pochutiny. Na dosah ruky si dejte naopak zdravé dobroty, jako je třeba ovoce. Jistě, nejdietnější také není, ale v porovnání s tabulkou čokolády je pořád lepším řešením.

Autorka: Lucie Pražáková

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také