Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak se každý večer připravit na další pracovní den
vložila 23.3.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak se každý večer připravit na další pracovní den

Pracovní den samozřejmě začíná až ráno, ale to neznamená, že byste se na něj neměli připravit již předešlý večer. A nemáme na mysli, abyste si připravili, co si ráno obléknete. Některé večerní návyky totiž mohou pozitivně ovlivnit vaši výkonnost v průběhu celého následujícího dne!

Co byste měli večer stihnout pro úspěšný den?

Zvoní budík, rychle spát

Většina z nás si nastavuje budík na ráno, abychom včas stihli vstát. Ovšem to nemusí stačit. Zkuste si nastavit budík také na odchod do postele! Proč? Důvod je jednoduchý – všichni víme, že bychom měli spát alespoň 7 hodin každou noc, což ale málokdo z nás dodržuje. Důvodem většinou bývá, že si nehlídáme odchod do postele, a nakonec jsme rádi, když svému tělu dopřejeme 5hodinový odpočinek. Změníte to jednoduše. Prostě si odpočítejte oněch 7 (ideálně 8) hodin od času, kdy musíte ráno vstávat, a ve výslednou hodinu už buďte v posteli. Vstáváte-li v šest ráno, v peřinách byste měli být okolo desáté. Budík (či upozornění na mobilu) si proto nastavte na půl desátou, abyste dostali jasný signál, že je čas zavřít počítač apod. a vydat se do koupelny (a pak do postele). Jen tak si zajistíte, že budete dostatečně odpočatí, abyste mohli každý den čelit všem pracovním problémům.

Není světlo jako světlo

Odevšad se na nás valí varování, jak bychom před odchodem do postele neměli nejméně 30 minut používat mobilní telefon, protože jeho displej vyzařuje škodlivé modré světlo, jež mimo jiné narušuje produkci spánkového hormonu melatoninu, a tím nám brání v usínání. Jenže ruku na srdce – kdo z nás opravdu neodchází do postele s mobilem v ruce? Naštěstí můžeme účinky tohoto zlozvyku zmírnit tím, že na telefonu nastavíme filtr modrého světla a snížíme jas displeje na minimum. Není to sice úplně ideální, ale alespoň si neškodíme víc, než je nutné.

Maily ano, nebo ne?

K osvědčeným radám také patří nekontrolovat svou e-mailovou schránku před spaním. Jenže! Spousta lidí je nervóznější z toho, že se na poštu nepodívá, než z toho, co v ní najde. Jak toto dilema vyřešit? Pokud to také bez mailů nevydržíte, otevřete je hned po večeři, všechny vyřiďte a pak schránku zase zavřete (tentokrát nadobro). Vše, co přijde později, už může v klidu počkat do následujícího dne. A vy aspoň nemusíte pořád myslet na nejrůznější resty.

Tužku a sešit do ruky

Máte za sebou den plný stresu a nemůžete uklidnit svou mysl, ve které se neustále honí nápady a nejrůznější myšlenky? Svěřte je papíru! Doslova – vezměte si sešit a tužku a začněte psát, co všechno musíte řešit, co vás během celého dne potkalo, kdo vás naštval, co vám udělalo radost… Utřídíte si myšlenky, zklidníte nervy, odstraníte stres. A co víc, velmi často při pohledu na události černé na bílém zjistíte, že řešení, nad kterým dumáte celý den, leží celou dobu před vámi. S takovým pocitem se vám bude mnohem lépe usínat a následně i vstupovat do nového pracovního dne.

Šálek na dobrou noc

Stres a starosti v práci vám nedovolují bez problémů rychle usnout? Zkuste vsadit na přírodní pomocníky. A ne, nemáme na mysli sklenku „něčeho ostřejšího“ – alkohol totiž naopak spánek narušuje, nikoli zkvalitňuje. Vaším spojencem pro přivolání spánku je spíše heřmánek, med nebo levandule. Heřmánkový čas s medem a pár kapek levandulového esenciálního oleje na polštář (respektive na kapesníček, abyste se vyhnuli mastným flekům) dokáže zázraky!

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také