Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak přizpůsobit práci z domova dětem
vložila 3.5.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak přizpůsobit práci z domova dětem

Jaký je nejlepší způsob práce z domova s dětmi? Pro rodiče to je většinou výzva v žonglování mezi pracovním a rodinným životem. Navíc práce z domova může být pro mnohé pracovníky sama o sobě velkou změnou. Práce a péče o děti pak ještě jednou výzvou navíc. 

Tipy pro práci z domova s dětmi:

1. Připravte si praktický kancelářský prostor

Váš pracovní prostor je nesmírně důležitý. Oddělení pracovní a rodinné části může být velice problematické, zvlášť když žijete v malém prostoru, který sdílíte s ostatními členy domácnosti. Může to však být roh vašeho obývacího pokoje, prostor toaletního stolku v ložnici nebo stůl ve vaší jídelně. Zeptejte se sami sebe, co potřebujete, abyste se necítili rozptylováni. Spolupracujte s dětmi na vytvoření cedulky „nerušit“. 

2. Buďte flexibilní ohledně odpracovaných hodin

Vytvořte si strategii. Například jeden manželský pár si péče o ratolesti střídal po 4 hodinách. Nejdříve se proto starala o děti manželka a po čtyřech hodinách se vystřídala u počítače s manželem. Samozřejmě je důležité odevzdávat svou práci včas a to se hodně odvíjí od důvěry vašeho zaměstnavatele. 

3. Vytvořte strukturovaný a zdravý domácí postup

Při práci z domova je lákavé nosit pyžamo celý den, vynechat sprchu a místo oběda si otevřít sušenky. Odborníci však tvrdí, že pád do těchto návyků bude mít vliv nejen na vaši práci, ale také na psychiku. Ukažte proto svým dětem, že jste během dne skutečně v práci. Oblékněte se do vhodného oblečení, dodržujte svůj denní harmonogram a v polední pauze uvařte oběd. 

4. Definujte jasná očekávání komunikace

Jakmile vaše společnost nastaví komunikační kanál - například Zoom nebo Skype, domluvte se se svým manažerem na pravidelných statusech. V tomto období dbejte na to, aby děti měli svou práci nebo zábavu a tím pádem vás nerušili. Předejdete tak zbytečným stresovým událostem, kdy budete mít manažera na online schůzce, zatímco vaše děti se budou dožadovat postavení nové věže z Lega.

5. Nestresujte se

Nová pravidla, prázdné kanceláře, zprovoznění komunikačních technologií a zaměstnanci na „Home office“ - to vše jsou pro vašeho zaměstnavatele nové disciplíny, se kterými se musí vypořádat. Buďte k němu shovívaví a počítejte s tím, že on k vám jako k pracující mamince s dětmi, které nemohou jít do školy, bude také. Všechno závisí na vzájemné domluvě a pochopení.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také