Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak najít rovnováhu v obtížných životních situacích. Nenechte se zničit stresem
vložila 8.11.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak najít rovnováhu v obtížných životních situacích. Nenechte se zničit stresem

Život dokáže přinést obtížné situace, se kterými se vyrovnáváme různě. Nadbytečný stres ovlivňuje naše duševní rozpoložení a celkové zdraví. I přes to, že nás život vystavuje nelehkým zkouškám, je důležité nalézt rovnováhu a zůstat aktivní.

Odborníci se shodují, že fyzická aktivita dokáže nabudit pozitivní emoce i během dní plných stresu. Jak se udržet fit po fyzické i psychické stránce během náročného období?

Otázky, na které musíte znát odpovědi

Ze všeho nejdřív si ale odpovězte na následující tři otázky, které vám pomohou najít správný směr, a udržet si tak své zdraví v kondici:

  • Co je váš obranný mechanismus ve stresových nebo emočně vypjatých situacích?
  • Sníte během stresu vše, na co narazíte, nebo nejíte skoro vůbec?
  • Omezíte veškeré fyzické aktivity nebo se snažíte cvičit, abyste přišla na jiné myšlenky?

Stres a emoce ovlivňují stravovací a cvičební návyky, které se podepíšou na našem těle. Někteří v období stresu trpí nechutenstvím, jiní zas naopak sáhnou po sladkých útěchách. Mlsání nám možná pomůže na chvíli zahnat stres, vedlejší efekt v podobě nárůstu hmotnosti se ale vždy dostaví. Celkové zdraví, váhu a spokojenost může skutečně ovlivnit způsob, jakým se vyrovnáme se stresujícími situacemi. Jak se udržet v pohodě, i když emoce a stres hrají prim?

Seznam jako přítel

Vezměte si papír a tužku a sepište si seznamu úkolů. Díky tomu zvýšíte šanci, že je do jednoho splníte. Odškrtávání splněných povinností vám navíc udělá radost a odbourá případný stres z toho, že něco zapomenete udělat.

Chce to plán

Předem si rozmyslete, co a kdy budete jíst. Plán stravování podle odbornice na výživu Susan Bowerman pomůže nevynechávat jednotlivá jídla, a vyvarovat se tak nezdravým svačinkám. Připište na svůj seznam úkolů i „nákup potravin“ a zásobujte se ovocem a zeleninou. Základem zvládnutí stresových období je dodávat tělu to správné palivo.

Najděte si, co vás těší

Naplánujte si i zábavné aktivity, na které se budete moci těšit. Vaše nálada se zaručeně zlepší a budete se celkově cítit lépe. Zajděte třeba na hodinu jógy nebo si naplánujte bowlingový večer s přáteli a rodinou. Tyto aktivity vás vytrhnou z denní rutiny, donutí vás vyjít z domu, navíc přijdete na jiné myšlenky a alespoň na chvíli zapomenete na okolnosti, které vás přivedly do psychické nepohody. I takové malé radosti mohou mít velký vliv na to, jak se cítíte.

Procházejte se

Ať jste doma nebo v kanceláři, jděte se odreagovat ven a na chvíli se projděte. Není to jen způsob, jak si pročistit hlavu a nadýchat se čerstvého vzduchu, ale i jak zůstat aktivní v době, kdy se vám hlavou honí úplně jiné věci.

Nebuďte sami

Trávit čas s našimi milovanými během období stresu dokáže udržet myšlenky dál od problémů. Věnujte se společně aktivnímu pohybu spíše než posedávání u stolu plného občerstvení. Akorát byste mlsala nezdravá jídla a ve vaší hlavě by se zbytečně proháněly chmurné myšlenky. Trávit aktivně čas s těmi, které máte rádi, vám podle Susan Bowerman dodá emocionální podporu a té není ve stresových situacích nikdy dost.

Pozor na svačinky

Sladkosti vám sice mohou pomoci zmírnit stres, ale ve skutečnosti vám dodají jen chvilkový pocit pohody. Pokud vaše tělo zaznamená výrazné výkyvy hladiny cukru v krvi, mohou se projevit změny nálad, deprese nebo úzkost. Cukr se do krve dostává velice rychle, dodá tělu okamžitou energii, kterou však rychle vyčerpá. Nehledejte proto řešení problémů v tabulce čokolády a dejte si raději svačinu bohatou na proteiny.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také