Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak být celý den v práci efektivní. Inspirujte se tipy úspěšných podnikatelů
vložila 8.1.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak být celý den v práci efektivní. Inspirujte se tipy úspěšných podnikatelů

Znáte to – přijdete do práce, kde na vás čeká celá řada úkolů, a vy nějak nevíte, do kterého se pustit dřív. Navíc se na vás valí ze všech stran spousta požadavků od kolegů, hodiny ztratíte na jednáních, kde vlastně vůbec nemusíte být... Jak z toho ven?

Naučte se rozložit si pracovní den a poznat, co je opravdu důležité a co můžete s klidným svědomím vypustit. Pomohou vám následující tipy od úspěšných podnikatelek a podnikatelů.

Nejhorší neodkládejte

Výkonný ředitel úspěšné americké společnosti zabývající se výrobou produktů péče o pleť Colin Carnell má, co se organizace každodenních úkolů týče, jedno pravidlo – ten nejsložitější vyřešit co nejdříve. „Zjistil jsem, že když tu největší výzvu zdolám hned po ránu, zbavím se nejen stresu z neustálého odkládání tohoto úkolu, ale navíc budu mít po zbytek dne dobrý pocit z odvedené práce, což mi dodá sílu na další úkoly,“ popisuje.

Vážně tam musím?

To Megan Driscollová, zakladatelka a ředitelka jedné z nejúspěšnějších světových PR agentur, začíná každý pracovní den tím, že projde vše, co má v kalendáři. A všechny schůzky, kde není její přítomnost bezpodmínečně nutná, zruší, respektive jejich průběh nechá na svých kolezích a podřízených. „Tím získám mnohem více času na svou práci a přemýšlení o jejím dalším rozvoji,“ říká. A má pravdu. Kolikrát i vy jistě sedíte na jednání, které by klidně mohl vést někdo jiný či kde jste prakticky zbyteční a utíká vám drahocenný čas! Naučte se věřit svým kolegům a delegujte.

Inspirace odjinud

I ve dnech, kdy prakticky nevíte, kam dřív skočit, je důležité, abyste si našli chviličku času na přemýšlení – nejen o své práci a jejím směřování, ale také o „globálnějších“ věcech. Albert G. White stojí v čele nadnárodní společnosti, a tak je jasné, že jeho pracovní den snad nikdy nekončí. Nicméně i umí na chvilku zastavit. „Mít možnost mezi jednotlivými úkoly a problémy na chvíli vypnout, je velmi důležité. Nepovažuji to za zbytečně strávený čas – i když si například přečtete na internetu článek, který nesouvisí s vaší prací, dovolí vám taková přestávka načerpat duševní síly a jistý nadhled na další úkoly, jež máte před sebou,“ je přesvědčen s tím, že během takové „pauzy“ můžete často načerpat z nečekaného zdroje inspiraci pro svou vlastní práci.

Bez techniky

Ředitelce významné neziskové organizace Joni Carswellové se zase osvědčilo vykázat ze všech důležitých jednání počítače (tedy s výjimkou toho, na němž se pouští případná prezentace) a podobné pomocníky. „Věřím, že člověk by se měl plně soustředit na to, co právě dělá. A počítače mohou být nevítaným rozptýlením. Navíc bez nich dosáhnete výsledku jednání mnohem rychleji, když jsou všichni duchem plně přítomni,“ radí tato úspěšná žena.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také