O ženách, které dělají to, co milují
Jak na Facebook a sociální sítě v podnikání?
vložila 26.6.2017
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak na Facebook a sociální sítě v podnikání?

Myslíte si, že na Facebooku tráví svůj veškerý čas jenom děti a mládež? Nebo se domníváte, že je na vás až moc složitý, a proto na něm nejste? Není tomu tak! A pokud podnikáte, zpozorněte ještě víc. V České republice se na Facebook přihlásí více než 4,5 milionu Čechů každý měsíc. Více než 76% uživatelů je na něm denně. A tento velký počet v sobě zahrnuje skoro všechny věkové kategorie. A mezi nimi jistě najdete i velkou spoustu svých potencionálních zákazníků a klientů. A to už je dost dobrý důvod ukázat se na sociálních sítích.

Právě o sociálních sítích a podnikání jsme si povídaly i s Robertem Vlachem. Na výsledek se podívejte v přiloženém videu. A i my přinášíme níže pár tipů, jak na to.

Marketingový pomocník

Díky návštěvnosti Facebooku, kterou jsem zmínila již v úvodu, je toto médium opravdu velkým marketingovým pomocníkem. Založení, správa a denní editorování, to vše je zde zdarma. Jediné, za co si můžete, ale nemusíte připlatit, jsou reklamy. Díky nim zasáhnete svým příspěvkem mnohem větší počet uživatelů naráz. Nemá cenu chtít svou stránkou, produktem či myšlenkou oslovit každého. To je i zcela nemožné. Je třeba stanovit si svou cílovou skupinu. A té se potom držet.

Jak vypadáte je důležité

Jednou z nejdůležitějších věcí na Facebooku je vizuální stránka. Jelikož je zde neuvěřitelná spousta lidí, firem a organizací, které chtějí oslovit co možná největší počet uživatelů, je dobré se od nich odlišit. A dobrý způsob, jak to udělat, je být kvalitní. A to nejen v tom, co nabízíme, ale také v tom jak to nabízíme. Již na první pohled by mělo být jasné o čem vaše facebooková stránka je. V tom vám pomůže profilový a úvodní obrázek. Ty by měly novému návštěvníkovi vaší stránky přesně sdělit, o co tady jde a proč přesně by vás měl začít sledovat.

Ať je vidět, že žijete

Až si vyladíte vizuální styl, cílovou skupinu a budete přesně vědět, co od svých uživatelů chcete, máte napůl vyhráno. Druhou polovinu úsilí vás bude stát denní komunikování s uživateli. Je dobré, aby bylo vidět, že vaše stránka žije. Odkazujte na zajímavé informace na vašem webu. Vytvářejte facebookové události. Ať už ve vašem podniku vznikne jakákoli, i nepatrná, novinka, rychle s ní tam. Soutěže, slevy a všemožné výhody, to je také velký tahák. Je dobré pravidelně přispívat fotografiemi ze „zákulisí“ vašeho podnikání. Oblíbená jsou fotoalba pracovních prostor, momentky z firemního večírku i ryze domácí fotografie ze soukromí. Tím se u potenciálních zákazníků velmi "polidštíte".

Já nekradu, já se inspiruji

Sledujte svou konkurenci a jak se Facebook dělá u nás i ve světě. Hledejte, co se vám líbí. A nebojte se to, co vás oslovilo, použít. Neradím vám, ať kradete. To v žádném případě. Jen se inspirujte. Až daný nápad uděláte po svém, bude to už zcela něco jiného. Však i Francis Ford Coppola řekl:“Jen si od nás berte. Chceme to. Chceme, abyste nás vykrádali, protože vlastně nebudete doopravdy krást. Vezmete si zkrátka, co vám dáváme, řeknete to svým hlasem – a tím svůj hlas najdete. No a to bude váš začátek. Jednoho dne si nakonec někdo bude brát zase od vás.“ 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také