Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Cviky pro dokonalou postavu, které můžete provádět i u stolu v kanceláři
vložila 4.1.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Cviky pro dokonalou postavu, které můžete provádět i u stolu v kanceláři

Od rána do večera sedíte v práci u počítače a na nějaký pravidelný pohyb vám nezbývá ani čas, ani energie? Pak nijak neprospíváte svému zdraví, ale ani postavě. Přesto nemusíte zoufat! Zacvičit si můžete nenápadně přímo v kanceláři!

Výhodou takového „kancelářského tělocviku“ je, že nejen posilujete ochablé svalstvo, ale nijak se nezapotíte a ani vaši kolegové si nevšimnou, že se zrovna věnujete „sportu“.

A které cviky vám pomohou ke štíhlé postavě, aniž byste vstala od počítače?

Dokonalé bříško

Naše břišní svaly neustálým sezením ochabují, a tak se často místo nich okolo našeho pasu rýsují spíše tukové bochánky. Co s tím? Zkuste jednoduchý cvik, který svaly pěkně vytvaruje (a pomůže i s tukem). Snažte se vědomě zatínat břišní svaly přibližně od oblasti pupíku směrem k hrudní kosti (jako kdybyste chtěli vtáhnout svaly k páteři). Držte zatnuté asi 10 vteřin a poté pomalu uvolněte. Opakujte desetkrát a cvičení si dejte během pracovní doby třikrát.

Pevná stehna

Mění se vaše stehna ze štíhlých a vypracovaných spíše na „rosolovitá“? Nebojte, nic není ztraceno! Posaďte se rovně, abyste měli narovnaná záda a nohy pod stolem mírně rozkročené na šířku boků. Poté zvedněte jednu nohu tak, abyste ji propnuli, chvíli nechejte nataženou a zase pomalu zase pokrčte. Opakujte asi 15krát a poté vyměňte nohy. Jen si předem zkontrolujte, že se nohou nezamotáte do nejrůznějších kabelů od počítače, jež pod stolem často vedou.

Vytvarovaný zadeček

Je celkem logické, že celodenní sezení našim hýžďovým svalům nijak neprospívá. Pozadí máme dost často ochablé, o slovo se hlásí celulitida. Naštěstí ani to nemusí být konečný stav! Jak zpevnit zadeček? Jednoduše zatněte hýžďové svaly, vydržte 10 vteřin a poté zase uvolněte. Opakujte přibližně 10krát a tak často, jak jen chcete. Nebojte, nikdo z kolegů si ničeho nevšimne. Mimochodem, tenhle jednoduchý posilovací cvik můžete praktikovat kdykoli a kdekoli – třeba cestou do práce v tramvaji (pokud stojíte, už se vyplatí mít na sobě volnější oblečení, aby si spolucestující ničeho nevšimli) nebo při čekání, než se vám uvaří voda na kávu.

Foto: Shutterstock

Autorka: Lucie Pražáková

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také