Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Co jsem se naučila, když jsem musela začít pracovat z domova
vložila 6.3.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Co jsem se naučila, když jsem musela začít pracovat z domova

Všechno, co jsem ještě donedávna znala byl kancelářský život. Po 10 letech práce v korporátu, kde všechno řídili čipové karty, nesmyslné předpisy o bezpečnosti a přesné příchody, mě pandemie koronaviru postavila před hotovou věc: práci z domova. Do té doby vypadal můj život poměrně monotónně: ráno se obléknout do saka, cestou do práce si koupit kávu s sebou, 8 hodin trávit u obrazovky počítače a pak cestou domů nákup večeře. Na jednu stranu mě možnost pohodlí domova lákala. Již po pár týdnech však bylo jasné, že práce na tzv. Homeoffice není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. 

Proto jsem pro vás sepsala tipy, které vám tento přechod ulehčí.

Jak pracovat z domova efektivně a nezbláznit se z toho? Tady je mých 8 tipů:

1. Osprchujte se a oblékněte se

Možná to hned na úvod bude znít jako banální a zcela samozřejmá rada, ale opak je pravdou. První týdny mé práce z domova jsem totiž většinou trávila v pyžamu a kolem poledne si uvědomila, že si ani nestihla vyčistit zuby. Důvod byl jednoduchý: stačilo si ráno trošku přispat a už jsem se vezla. Navíc nikdo přece nevidí, že za počítačem sedím v pyžamu s puntíky, nenamalováná a s drdolem na hlavě? Proto jsem si v určitém momentu řekla dost. Vrátila do hry opět budík a každé ráno jsem se normálně umyla, namalovala a oblékla. Neuvěřitelně mě to pomohlo se opět cítit dobře. 

2. Ustelte si postel

Nesnažím se teď na vás působit jako přísný rodič na své dítě, ale rozestlaná postel v prvních týdnech mé práce z domova znamenala jediné: možnost, kdykoliv se do ní vrátit. Abych se proto vyvarovala této chyby, kterou jsem dělala, ráno jsem si postel vždy důkladně ustlala a na dveře ložnice pověsila pomyslnou cedulku „nevstupovat“.  

3. Dodržujte harmonogram a držte se denní rutiny

Plánujte své dny. Díky jasně ohraničeným časovým slotům tak budete mít jistotu, že se stihnete naobědvat nebo si udělat kávu. Ani totiž nespočítám kolikrát se mi stalo, že jsem se do práce zabrala tak, že obchod dávno zavřel a já seděla doma s chlebem namazaným máslem, které bylo to jediné, co mi doma zbylo. Plánujte proto svou práci, nákupy i pochůzky tak, jako byste chodila do práce. 

4. Vytvořte si svůj pracovní koutek

Málokdo si může užívat ve svém bytě nebo domě toho luxusu mít pracovnu. Pokud však rozložíte všechny své papíry a počítač na gauči v blízkém dosahu ovladače s Netflixem, garantuji vám, že nejenže vás budou po prvním týdnu bolet záda, ale navíc prakticky nic neuděláte. Vytvořte si proto svou pracovní základnu třeba na kuchyňském stole a tohoto místa se držte. 

5. Vyhněte se kuchyni (a sladkostem) za každou cenu

Pokud jde o neustálé pojídání čehokoliv, jsem doma jako neřízená střela. Možná zvlášť proto, že můj pracovní koutek je právě v kuchyni. Dokud jsem chodila do kanceláře, kromě oběda jsem na jídlo prakticky nepomyslela. Jakmile jsem však byla doma, vydávala jsem se k ledničce prakticky v desetiminutových intervalech. Proto stejně jako si plánujete své pracovní povinnosti, naplánujte si i jídlo. A žádné sladkosti

6. Vydejte se na odpolední procházku

Když jsem seděla ještě v sedm hodin večer u počítače, velice rychle jsem díky chytrým hodinkám zjistila, že jsem ten den nachodila přibližně 100 kroků (a většina z nich vedla k ledničce). Proto do svého denního harmonogramu zařaďte i procházky na čerstvém vzduchu. Můžete si vyrazit koupit kávu nebo jen tak do nejbližšího parku s oblíbeným podcastem v uších. Cokoliv, co vás donutí trošku se hýbat a odreagovat se, se počítá.

7. Vypněte televizi

„Já na tu televizi vlastně nekoukám, je to jen taková kulisa.“ To byla moje mantra prvních pár týdnů. Ano, člověk si se zapnutým televizorem připadá, že není doma sám, ale na druhou stranu neustálé televizní podměty ho nutí méně se soustředit na práci. Proto televizor vypněte a pusťte si třeba rádio. 

8. Dodržujte pitný režim

Když jsem ještě chodila do kanceláře, na mém pracovním stole vždy stála sklenice vody. A jakmile jsem ji dopila, šla jsem si pro novou. Při práci z domova jsem ale najednou zjistila, že jsem za celý den vypila jen 2 kávy. Vytvořte si stejné návyky, jaké jste měli v kanceláři, i doma. Pokud jste totiž hydratované, lépe se soustředíte a jste mnohem výkonnější.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také