Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Co dělat, když vás náhle přepadnou bolesti zad a nechcete brát léky
vložila 5.11.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Co dělat, když vás náhle přepadnou bolesti zad a nechcete brát léky

Kdo by to neznal – celý den sedíte za stolem, poštu vyřizujete i nad displejem telefonu, tašku či kabelku nosíte na jednom rameni… Není divu, že si takový životní styl příliš nerozumí s naší páteří. A dává nám to dost často najevo.

Jak rychle zmírnit bolesti zad i bez léků?

Jógou k úlevě

Prvním impulsem, když nás v práci přepadnou bolesti zad, bývá jít se rychle protáhnout. Ovšem pokud zvolíte k takovému protažení nevhodný pohyb, může se stát, že si spíš ublížíte, než pomůžete. Zkuste si proto najít na internetu (případně si nechejte poradit od zkušenějších) jógové pozice pro úlevu páteři. Jejich výhodou je, že opravdu pomáhají a další se „provozovat“ prakticky kdykoli a kdekoli, aniž byste se při nich příliš zadýchali a zpotili, takže jim pár minut můžete věnovat i mezi jednáními.

Lepší židle, lepší záda

Pokud trávíte hodiny a hodiny v kanceláři, pak není divu, že vaše záda protestují. Naše tělo zkrátka nebylo stavěno na každodenní dlouhé sezení a chybí mu pohyb. V některých kancelářích jsou nainstalovány speciální stoly, u kterých je možné i stát, nicméně to není řešení pro každého. CO s tím? Nejspíš je na čase porozhlédnout se po lepší židli, která je ergonomicky tvarovaná a její design bere ohled na potřeby páteře. Než takovou židli pořídíte, můžete jako první pomoc, když už vám bude stávající židle působit potíže, sáhnout po velkém nafukovacím míči (ideálně rehabilitačním nebo gymnastickém), který zádům rychle uleví. Možná na něm nevydržíte celý den, ale na hodinku nebo dvě rozhodně pomůže.

Podpora pro páteř

Všimli jste si někdy, jak se neustále nad něčím hrbíme? A nejen v práci – i po příchodu domů často věnujeme spoustu pozornosti svému mobilu, což má za následek opět skloněnou hlavu a nahrbená záda. Skoro by bylo potřeba, aby nám někdo – tak jako to kdysi dělaly naše maminky – připomínal, abychom se narovnali. Takového člověka nejspíš nenajdete, ale vyzkoušet můžete různé pásy a popruhy sestavné k podpoře páteře a vzpřímeného postavení těla. Někteří lidé si je nemohou vynachválit.

Šikovné ruce

Rychlé promasírování zad je také cestou, jak jim ulevit. A nemusíte hned vyrážet za profesionálním masérem (i když to by jistě byla ideální situace). Pokud toužíte po rychlé úlevě, požádejte o jemnou masáž partnera či partnerku nebo někoho z kolegů/kolegyň. Dojde k uvolnění ztuhlých svalů a tím i zmírnění bolesti. Jen dejte pozor, aby to masér-amatér příliš nepřehnal ve svém nadšení vám pomoci. Neodborná masáž by měla být co nejjemnější, aby vám neublížila.

Foto: Shutterstock

Autorka: Nikola Strnadová

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také