Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Chyby, které dohánějí k šílenství vašeho šéfa a vy se jim v práci vyhněte obloukem
vložila 10.11.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Chyby, které dohánějí k šílenství vašeho šéfa a vy se jim v práci vyhněte obloukem

Většina z nás pravděpodobně nikdy záměrně nezkoušela otravovat život svého šéfa. Existují však maličkosti, které ve vašem pracovním prostředí mohou působit neprofesionálně a zbytečně snižují úspěch vašeho dalšího kariérního postupu. A vašeho nadřízeného dovádějí k šílenství… Jaké to jsou? Jen čtěte dál!

Sbalíte si věci k odchodu z kanceláře a cestou se zeptáte svého nadřízeného, jestli něco nepotřebuje

Tím, že vypnete počítač a obléknete si kabát, vyšlete svému šéfovi jasný signál, že jste připravena k odchodu a jeho odpověď by tak samozřejmě měla znít jako „Ne, děkuji. Nic nepotřebuji.“ Stavíte ho tak do nepříjemné pozice po vás cokoliv chtít a to i přesto, že opravdu nic nepotřebuje, může vysílat smíšené (a nepříjemné) signály. 

Máte zbytečně mnoho otázek

Pokud vám váš nadřízený zadá úkol, který se mu obratem vrátí mailem zpět s tisícem otázek, na které musí odpovědět, bohužel může nabít dojmu, že vaši práci má vlastně zvládnout sám. On by přitom raději viděl, že jeho vy jako jeho zaměstnanec jste zodpovědný a schopný práci dokončit sám. 

Zdůvodnění: „Protože takhle jsme to dělali“

Když se vás váš nový nadřízený zeptá, proč jste postupovali takovým způsobem, nejotravnější způsob, jakým můžete odpovědět je, že takto se to ve vaší firmě vždy dělalo. „Taková odpověď bohužel nevykazuje žádnou intelektuální zvědavost, žádnou vnitřní snahu ani touhu vylepšovat se,“ dodává Chris Reimer, zástupce ředitele nových médií na univerzitě v Maryville.

Děláte velký rozruch, když dorazíte pozdě

Samozřejmě nejprve se snažte chodit včas. Ale pokud se vám podaří přijít pozdě, nesnažte se všem vysvětlovat, že vaše auto mělo poruchu nebo metro opět nejelo. „Takové dramatické představení je úplně zbytečné,“ vysvětluje Leo Welder, zakladatel společnosti Choose What „Samo o sobě je dost špatné, že jste přišli pozdě. „Takové narušování práce ostatních a očekávání soucitu celou situaci jen zhoršuje.“

Říkáte, že tomu rozumíte, i když vlastně netušíte, o čem mluví

Nikdo nechce před svým nadřízeným vypadat hloupě a nechápavě. Pokud však po zadání úkolu horlivě kývete hlavou a po týdnu práce váš šéf zjistí, že jste s projektem nikam nepokročili, bude víc rozladěn než když hned na začátku přiznáte, že nevíte, jak se správně do projektu pustit a potřebujete jeho radu.

Pravidelně odcházíte domů dřív bez rozloučení

Pokud si myslíte, že vás nadřízený nevidí, že každý pátek spěcháte chodbou k výtahům o hodinu dříve s jógamatkou přehozenou přes rameno, jste na omylu. Jen tím zbytečně vysíláte do světa signál o svých prioritách, mezi které určitě práce nepatří. Místo toho bude daleko lepší informovat svého šéfa, jestli by bylo možné chodit pravidelně jeden den domů dříve s tím, že si práci napracujete třeba jiný den. A vždy se rozlučte!

Foto: archiv

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také