Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
7 věcí, které byste nikdy neměli říkat oddělení lidských zdrojů
vložila 7.5.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

7 věcí, které byste nikdy neměli říkat oddělení lidských zdrojů

Oddělení lidských zdrojů neboli HR je místem, které dbá na vyvažování potřeb svých zaměstnanců, manažerů a celé společnosti. Výsledkem je, že i když jsou často místem podpory a pomoci zaměstnancům, musí také pragmaticky myslet na nejlepší zájmy svého zaměstnavatele. Než proto HR oddělení sdělíte nějaké vaše „tajemství“, přemýšlejte, jestli to nebude mít dopad na vaši budoucí kariéru a to, jak vás bude váš zaměstnavatel vnímat. 

Lžete o svém zdravotním stavu

Ať už předstíráte úmrtí v rodině nebo tvrdíte, že jste nachlazený, takže nemůžete dorazit do práce, vězte že v dnešní době sociálních sítí není nic jednoduššího pro každého HR poradce zjistit si pravdu. Navíc pokud na pohřby vyrážíte podezřele často. Navíc takové lži vám mohou uškodit v případě, že jednou skutečně budete kvůli nemoci potřebovat zůstat doma. 

Lžete o vašich kvalifikacích

Generální ředitel společnosti Yahoo Scott Thomson, který v roce 2012 opustil svou pozici po pouhých čtyřech měsících ve funkci, tvrdil ve svém životopise, že má diplom z počítačových věd. Bohužel se ukázalo, že to není pravda, a proto byl nucen z funkce odstoupit. Otázkou je, jestli by místo přeci jen nedostal i tak. Ve chvíli, kdy se ale zjistilo, že lhal, zaměstnavatel s ním s okamžitou platností ukončil pracovní poměr.  

Změny v kariéře vašeho partnera

Pokud víte, že vašeho manžele nebo přítele čeká změna v kariéře, která bude souviset například s přestěhováním do jiného města, měli byste si o tom, co nejdříve promluvit se svým HR poradce. Udělejte to ale až v momentě, kdy vaše životní změny budou jisté. 

Více prací najednou

Pokud jste zaměstnáni na plný úvazek a přesto HR oddělení přiznáte, že máte ještě jinou práci, mohou tito specialisté nabýt dojmu, že nebudete zcela oddáni vašemu současnému zaměstnavateli. Navíc vás váš zaměstnavatel může vinit za všechna selhání jako je zpoždění odevzdávání materiálů, pozdní příchody nebo nedostupnost na telefonu.  

Soudní spory

Pokud jste podali žalobu na svého předchozího zaměstnavatele, je nejlepší nemluvit o tom s HR oddělením v nové práci. I etická oddělení lidských zdrojů žijí ve strachu ze soudních sporů. A navíc soudní spory zabírají mnoho času a energie. Pokud se tyto informace přesto rozhodnete sdílet se svým personálním oddělením, pravděpodobně se na vás budou dívat podezřele a budou vás považovat za hrozbu. Samozřejmě je to velice diskriminující, přesto je důležité na to myslet.

Zdravotní problémy

Pokud sdílíte informace o svých zdravotních problémech dříve, než začnou ovlivňovat vaši práci, můžete se vyřadit z mnoha bonusů jako je například povýšení. Proto je lepší počkat až budete mít konkrétní důvody, proč tuto situaci se svým HR specialistou program. 

Problémy v osobním životě

Příběhy o vašich neúspěšných vztazích, soudních sporech se sousedem nebo o rodinných problémech do práce nepatří. Mohou vědomě nebo nevědomě ovlivnit vaši kariéru a příležitosti, vytvořit předpojatost vůči vám a vy tak můžete vypadat nespolehlivě a obtížně.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také