Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
5 tipů, jak si usnadnit život jako pracující maminka
vložila 6.3.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

5 tipů, jak si usnadnit život jako pracující maminka

Hned na začátku budu upřímná: není nic jednoduchého vychovávat dítě (nebo dvě) a k tomu pracovat na plný úvazek. Pokud vám však něco tuto situaci usnadňuje tak je to následující seznam:

- milujete svou práci i své dítě/děti

- vydělávám peníze, díky kterým se nám „dobře“ žije

- kdyby všechno bylo snadné, byla by to nuda

Ačkoliv nepatřím mezi odborníky na produktivitu, troufnu si tvrdit, že o ní něco vím. A věřím, že pokud patříte mezi pracující maminky, pak si myslíte to stejné. A to je opravdu dobře. Role pracující maminky vás totiž denně staví do mnoha stresujících situací, se kterými se musíte vypořádat. A to vše s úsměvem. 

Proto jsem vám sepsala pár tipů, které mě osobně umožňují maximalizovat svůj čas, aby jsem byla tou nejlepší mámou a nejlepší kolegyní zároveň. 

Jak zvládnout práci na plný úvazek a péči o dítě?

1. Seznam úkolů je základ

Někdy mi přijde, že můj mozek se ještě dostatečně nevzpamatoval z „těhotenské mlhy“, takže mojí první a zásadní radou je: co je psáno, to je dáno. Diář, nástěnka v kuchyni, elektronický poznáník budou vaši zachránci. Já osobně jsem do boje se zapomínáním zapojila moderní techniku a píši si poznámky do telefonu. Ke každé poznámce pak přidám řadu klíčových slov, takže když ji pak zpětně hledám, vždycky se alespoň do jednoho trefím. Když si vše zapíšete, budete si moci snadněji rozplánovat svůj den a nebýt ve stresu, jestli jste na něco nezapomněla. Dobrou vychytávkou je i prioritné zaření úkolů od jedničky do desítky. Pokud totiž nebudete stíhat, budete vědět, které úkoly udělat jako první. 

2. Vytvořte plán a držte se ho

Čtyři slova: barevně odlišený kalendář Google. Naplánujte do něj všechno - čas s dětmi, čas na jógu, čas na práci, nákup. Plánování vám pomůže pochopit, kde máte být, kdy a jak dlouho vám to bude trvat. Tímto způsobem navíc do svého programu „nacpete“ i nějaký čas sama pro sebe. Barevné odlišení vás navíc upozorní, že pondělní jógu nestihnete kvůli prohlídce vašeho syna u doktora, ale můžete ji přesunout na čtvrtek. 

3. Neuklízejte!

Možná je to drastická rada, ale u mě jasná volba. Nejsem superhrdina a nemohu prostě stihnout všechno. Je rok 2021 a moderní technika hraje v můj prospěch. Objednejte si pravidelnou pomoc, která vám utře prach, vyluxuje, umyje okna a koupelnu. V ten moment si totiž nebudete muset vybírat mezi časem stráveným s vašimi dětmi a časem, který budete drhnout podlahu. To stejné platí i pro nákupy. Vyzkoušejte je online. Na většině aplikací si stačí udělat pravidelný seznam, který nakoupíte jedním kliknutím a přivezou vám ho klidně o půlnoci až před vaše dveře.

4. Jednou týdně si zacvičte

Zvláště pokud sedíte dlouhé hodiny u pracovního stolu, je pro vás pohyb opravdu důležitý. Nemusíte předvádět žádné olympijské výkony a 5x týdně se „zřídit“ při aerobní aktivitě, ale jakékoliv relaxační cvičení pomůže nejen vašemu tělu, ale hlavně vaší mysli. A spokojená maminka se rovná šťastná maminka.  

5. Nepodceňujte spánek

V minulosti jsem čas, kdy syn spí věnovala práci a dohánění restů. Ráno jsem se však budila bez dobré nálady a totálně unavená. Dnes vím, že spánek je důležitou součástí zdravého životního stylu. Choďte proto spát v rozumnou dobu a pokud to jen trošku půjde, využívejte poledního klidu svých dětí i ke svému odpočinku. 

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také