Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
3 tipy, jak najít zákazníky na Facebooku
vložila 14.6.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

3 tipy, jak najít zákazníky na Facebooku

Při pohledu na statistiky vládne českým sociálním sítím stále Facebook, každý měsíc ho u nás navštíví přes 5 milionů uživatelů. Otázkou proto není, jestli na něm vaši zákazníci jsou, ale jak je oslovit a zaujmout. Připravila jsem si pro vás pár tipů, které vás nasměrují ke správné propagaci. 

1. Oslovte ty, kteří o vás neví

Reklama je komunikace. Předáváte informace, postoje, zájmy, snažíte se vyburcovat, uklidnit, překvapit, ovlivnit, budíte emoce. Pokud oslovujete reklamou lidi, kteří vás neznají, dobře si rozmyslete, čím je zaujmete a jaký první dojem uděláte. Může být rozhodujícím faktorem ve vývoji vztahu mezi nimi a vaší značkou. Nalákáte je na slevu, příběh, anebo událost, kterou pořádáte?

Facebook nabízí nespočet možností, jak najít ta správná publika. Zacílit reklamu můžete podle věku, pohlaví i lokality, stejně tak podle zájmů, zaměstnání, školy či typu telefonu. Nebo kampaň svěříte do rukou Facebooku, který vám najde publikum podobné vašim fanouškům či zákazníkům dle jeho vlastního algoritmu. A věřte, že moc dobře ví, co dělá.

Levnější, i když o to delší a klikatější, variantou propagace jsou např. Facebook skupiny. Vybudujte si rovnou vlastní komunitu, třeba jako Mixit, nebo se přidejte do existujících, oborových skupin, kde o sobě dáte vědět příspěvky a odpověďmi v komentářích. Pozor však na jejich pravidla, v některých skupinách sebepropagace není zrovna vítaná.

2. Mluvte s těmi, co vás už poznali...

Připomeňte se těm, kteří o vás vědí. Zdůrazněte jim kreativní formou vaše výhody oproti konkurenci a dejte uživatelům důvod stát se vašim zákazníkem.

Facebook umožňuje oslovit reklamou uživatele, kteří si prohlédli váš web nebo dali lajk vašemu příspěvku. A není to tak složité, jak si možná myslíte! Návštěvníky dokáže Facebook najít, pokud máte na webu pixel vygenerovaný v reklamním účtu. Po nasazení do hlavičky webu můžete vytvořit publikum až do 180 dnů do minulosti.

O něco snazší je oslovit uživatele, kteří interagovali s vaší Facebook či Instagram stránkou (Instagram patří pod Facebook) nebo rovnou událostí. Přímo v okruzích uživatelůsvítí možnost Vlastní okruh uživatelů, kde zvolíte Facebook nebo Instagram stránku.

3. …přemluvte je k nákupu a pečujte o ně

Ve chvíli, kdy u vás člověk nakoupí (nebo provede jinou akci) pro vás cesta nekončí, právě naopak. Vždyť udržet si stávajícího zákazníka může být až několikanásobně levnější než získat nového!  

Hýčkejte ho slevovým kódem na další nákup, nebo nabídkou dalších zajímavých produktů z nové kolekce. V případě správně nasazeného měřícího eventu Purchase na vašem webu – jde o rozšíření výše zmíněného Pixelu – vám Facebook umožní oslovit reklamou zákazníky, kteří nakoupili až do 180 dnů zpětně. K takovým uživatelům si můžete dovolit familiárnější tón reklamy, nebo jim připomenout, že vaše zákaznická podpora je tu pro ně. Vzhledem k úzké cílové skupině si na takovou kampaň vystačíte i s velmi malým rozpočtem! Efekt přitom může být zásadní.

Je nutné mít na paměti, že ačkoli je Facebook skvělý pomocník, představuje pouze jeden z nástrojů rozsáhlého “marketingového mixu”, který formuje váš byznys. Na prvním místě je vždy produkt, jaké nástroje zvolíte k jeho propagaci, záleží na vaší celkové strategii a možnostech.

Ještě malá poznámka s reklamou doporučujeme pracovat přes tzv. Business Manager, který Facebook vytvořil právě k těmto účelům.

Tip na konec: Sledujte konkurenci v knihovně reklam

Špehujte bannery i textace konkurenčních firem, nebo se inspirujte rovnou u velkých zaběhnutých lovebrandů. Facebook se snaží být v inzerci maximálně transparentní, na webu proto najdete kompletní sbírku aktuálně běžících reklam, stačí zadat název stránky.

Autor článku:

Adéla Lišková

marketingová specialistka

https://igloonet.cz/marketing

Další marketingové tipy a návody omrkněte na igloonetím blogu

 

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také