Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Nákupy pro dobrou věc, to je Giving Tuesday. Připojte se také
vložila 2.11.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Nákupy pro dobrou věc, to je Giving Tuesday. Připojte se také

Giving Tuesday je světový den štědrosti a dobrých skutků, který se koná vždy první úterý po Dni díkůvzdání a jako protipól nákupnímu šílenství na Black Friday. „Štědré úterý” letos připadá na 1. prosince 2020. V tento den se stovky milionů lidí po celém světě spojí, aby pomáhali.

Giving Tuesday již od roku 2012 inspiruje lidi po celém světě, aby konali dobré skutky a podporovali organizace, kterým věří. Krizi navzdory, neboť dobré skutky ani štědrost nikdo nezakázal. Národním ambasadorem v České republice je Asociace společenské odpovědnosti. Jen za poslední tři roky se v rámci Giving Tuesday v Česku podařilo na charitativní účely vybrat více než 111 milionů korun, darovat desítky tun oblečení a potravin lidem v nouzi a hlavně vykonat bezpočet dobrých skutků.

Online nákupy pro dobrou věc 

Na Giving Tuesday po celém světě probíhá tradičně řada dobročinných akcí, finančních sbírek a kampaní, které kvůli současným pandemickým opatřením nebude možné fyzicky zrealizovat. Oblast e-commerce proto zažívá obrovský boom a nebývalé tržby, Black Friday se letos z obchodů přesune také do online prostředí. 

Převahu nad tradičními obchody nyní přebírají online hráči. Buďte jedním z nich a staňte se hybatelem změny, kterou současná krize přinesla. Vytváří se nový potenciál pro online sbírky a nákupy podporující dobrou věc.

Kdy jindy, než právě teď, je vhodný čas na to, umožnit zákazníkům vykonat nákupem vánočních dárků i nějaké to dobro a pomoci tak ostatním. 

Jak může pomoci třeba i Váš e-shop

1. Daruje část ze svého obratu na Black Friday/Cyber Monday na podporu vybrané neziskové organizace.

2. Daruje za každý prodaný produkt na Giving Tuesday určitou částku, či procento na podporu dobročinného projektu.

3. Dá možnost zákazníkům přispět libovolnou, nebo pevně stanovenou částkou při placení nákupu.

Jaké organizace lze podporovat

Každý e-shop si může zvolit neziskovou organizaci, kterou by rád podpořil. Pokud žádnou konkrétní organizaci nezná, Asociace společenské odpovědnosti mu konkrétní projekt, či organizaci může doporučit. Inspiraci lze také najít v registrovaných dárcovských výzvách neziskových organizací i jednotlivců na stránkách www.giving-tuesday.cz (registrace  byly spuštěny 1. 11. 2020).

Webinář 

Zaujal vás Giving Tuesday? Připojte se 11. 11. 2020 k webináři, kde získáte odpovědi na všechny své otázky.

Bližší informace naleznete ZDE.

Příklady dobré praxe z České republiky

• V průběhu prosince 2019 dal e-shop s elektronikou CZC.cz možnost svým zákazníkům přispět vybranou částkou na pomoc ohroženým a handicapovaným dětem v Česku. Vybraná částka se vyšplhala na více než 970 tisíc korun. CZC.cz dorovnalo tuto částku pro Nadaci Naše dítě na rovný 1 milion korun. Více informací zde.

• Zákazníci Mixit.cz měli možnost si ke každému online nákupu “přimixovat” libovolné množství dobrých skutků v ceně 30 Kč. Firma vybrala 7 dobročinných organizací, které jim byly blízké a ty následně finančně podpořila. Více informací zde.

• Obchodní řetězec Tesco Stores ČR a internetových obchod Rohlík.cz umožnily svým zákazníkům zapojit se do Sbírky potravin z pohodlí svých domovů. Zákazníci mohli od 20. listopadu do 3. prosince 2019 v rámci svých nákupů “zakoupit” charitativní balíčky a pomoci tak například maminkám samoživitelkám, opuštěným seniorům či dětem v dětských domovech. Sbírka probíhala ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Více informací zde

• Krása a vlasy, internetových obchod s přírodní kosmetikou, dlouhodobě podporuje internetový časopis ATYP, který se zabývá osvětou o autismu, duševních poruchách a životech handicapovaných lidí. E-shop daruje na podporu činnosti magazínu 2 % z každého prodaného produktu. Více informací zde.

• V roce 2018 se rodinná firma Pleva, zpracovávající včelí produkty z Orlických hor, rozhodla věnovat na dobročinné účely 10 % částky z každého nákupu uskutečněného na e-shopu v týdnu před Giving Tuesday. Finanční dar putoval do Centra Orion, jenž podporuje rodiny s handicapovanými dětmi. Více informací zde.

Příklady z praxe ze zahraničí

• Oděvní společnost H&M USA darovala 5 % z prodeje veškerých dárkových poukazů zakoupených zákazníky online v průběhu listopadu a prosince 2019 na podporu neziskové organizace GLAM4GOOD. Hranici darované částky si stanovila na 400 000 USD. Více informací zde.

• Internetový obchod Amazon v loňském roce umožnil svým zákazníkům snadno darovat hračky dětem v nouzi, které by jinak nedostaly žádné vánoční dárky. Stačilo pouze říci domácímu hlasovému asistentovi větu „Alexa, donate to Toys for Tots“ a Alexa nabídla uživateli široké spektrum hraček, ze kterých si mohl vybrat. Po potvrzení objednávky putovala hračka přímo organizaci Toys for Tots, jež se starala o jejich distribuci. Do kampaně se zapojil i známý herec Robert Downey Jr., který v propagačním videu demonstroval, jak lidé mohou skrze Alexu dárky snadno darovat. Více informací zde.  

 

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také