Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak se soustředit na práci, když je všechno na světě tak stresující?
vložila 20.1.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak se soustředit na práci, když je všechno na světě tak stresující?

Situace posledních dní je všechno jen ne klidná. Z televizních obrazovek na nás denně útočí nové počty nakažených, diskuze nad očkováním, úmrtnost a krachující společnosti v důsledku koronavirové krize. Fakt naprosté devastace, kterou virus onemocnění Covid způsobuje, rozhodně na klidu nepřidá nikomu. Připočtěte k tomu ještě pocit izolace a chybějící kontakt s rodinou a přáteli, a je jasné, že všichni máme o čem přemýšlet.

Jak zůstat v této náročné době produktivní, motivovaní a inovativní? 

Mám pro vás řešení. Obrátíte-li totiž svou mysl k práci a schopnosti pokračovat v budování své budoucnosti - navzdory veškeré nejistotě - vám pomůže zůstat v klidu a stále se posouvat vpřed. 

Zde je několik tipů, které vám pomohou:

1. Smiřte se s tím, že něco můžete ovlivnit a něco zase naopak ne

Jak říká stará modlitba: „Bože, dej mi klid a sílu přijmout věci, které nemohu změnit, odvahu změnit věci, kterou mohu a moudrost znát rozdíl.“ Tato vaše moudrost je v tomto období klíčová. Je důležité žít v daném okamžiku a pracovat s tím, co můžete ovlivnit, namísto propadání panice z věcí, které nemůžete. Ujasněte si, co máte pod svojí kontrolou… staráte se o svou bezpečnost, zdraví, kondici, rodinu a práci? Skvělé! Pokračujte v tom a nenechte se zdeptat současnou situací. I přesto, že teď možná sedíte ve svém obývacím pokoji na Home office v teplácích, stanovte si pracovní rutinu, abyste získali kontrolu nad svým „novým normálem“. Pamatujte, že máte pod kontrolou, kdy a jak začnete svůj den, kdy budete pracovat a kdy bude naopak čas na sledování oblíbeného seriálu. A netrapte se věcmi, které ovládat nemůžete třeba jako to, když jsou vaše děti při videokonferenčním hovoru doma a okolo je slyšet hluk z jejich hraní. Většina nadřízených tuto situaci jistě pochopíte, protože jsou na tom s největší pravděpodobností podobně. 

2. Nepodléhejte neproduktivitě

Strach může být mocným nepřítelem. Mnohé z nás sice žene kupředu, ale většina se pod nátlakem okolností zavře do sebe. Tento stav může místo akci vyvolat úzkost a paralýzu. Odborníci navíc varují nad tím, že pokud naši mysl ovládne strach vyplouvají na povrch naše tři škodlivé vlastnosti:

- Ego: strach může negativně zapojit naše ego a tlačit nás, abychom byli zbytečně sobečtí s tím, že to přece děláme jen to nejlepší pro sebe a své blízké

- Vina: strach vytváří pocit viny. V tomto případě pak obviňujete lidi, kteří vás ohrožují a nebo třeba nedodržují pravidla. Mohou to být politici nebo lidé ve vedení vaší společnosti. Další fází pak může být hledání viny u svých blízkých a špatným vedením vašeho života

- Ztráta víry: strach může vyvolat naše nejtemnější myšlenky, které jsou naplněny nejhoršími scénáři.  

Dávejte pozor na své vlastní úrovně strachu a na to, zda a jak ovlivňují vaši schopnost pracovat. Pokud zjistíte, že se některý z výše uvedených vzorů negativního myšlení objevuje u vás třeba jen občas, zastavte se a zhluboka pár minut dýchejte. Tato metoda neuvěřitelně pomůže k pročištění hlavy. Pak zkuste změnit své myšlení a přemýšlejte o tom, čím vy osobně přispíváte ke kolektivnímu boji s pandemií například společenských distancováním. A pamatujte, že nyní víc než kdy jindy musíte mít víru - víru v sebe a schopnost uspět bez ohledu na překážky. 

3. Zbavte se špatných návyků

Dnešní doba rozhodně není časem proto, aby naše zlozvyky ovládly naši mysl. Pár kilo nadváhy, alkohol nebo jakýkoliv jiný problém jen přispívá ke zhoršení vašeho psychického stavu a přesto, že se vám v danou chvíli může jevit jako berličkou, opak je pravdou. Dnes nastala doba na nastolení disciplíny a struktury. Vaše myšlení je rozhodující pro váš úspěch a díky produktivnímu chování v práci se budete cítit skvěle. Sebekázeň je zkrátka něco, co může vaši produktivitu hodně ovlivnit.

4. Vypněte zprávy

I přesto, že je důležité vědět, co se ve světě děje, nemusí u vás být zpravodajství puštěné 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. I když vím, že se jedná o velmi vážnou situaci, celodenní sledování tohoto světového dramatu vaší náladě a produktivitě rozhodně nepřidá. Určitě si konkrétní čas, kdy si správy v televizi nebo online pustíte. Může to být třeba ráno před snídaní nebo naopak večer u večeře. Rozhodně se ale vyvarujte sledování zpráv před spaním. To by totiž mohlo ovlivnit vaši schopnost dobrého spaní. A při hledání zpráv nezapomeňte hledat i pozitivní a vtipné příběhy, které vám zvednou náladu.

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také