Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak se nejlépe uvést v nové práci? Tyto tipy vám pomohou úspěšně překonat první den
vložila 19.5.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak se nejlépe uvést v nové práci? Tyto tipy vám pomohou úspěšně překonat první den

Ať už jste novým členem týmu ve společnosti s pěti zaměstnanci nebo s padesáti, první den v práci může být obtížný. Správné uvedení sama sebe je však velice důležitým krokem při budování profesionálních i osobních vztahů se spolupracovníky. 

Nejprve je proto dobré zjistit, zda vás náborový manažer plánuje zaslat email s vaším představením nebo vás představit osobně na týmové schůzce. Pokud se to nestane, je dobré vzít věci do svých rukou. Pokud je to váš případ, buďte proaktivní a uveďte se sami.  

Zde jsou tipy, jak se proaktivně uvést v novém zaměstnání:

1. Proveďte úvodní kolečko

Pokud jste ještě nebyli představeni všem, nebojte se zeptat svého nadřízeného, zda je ochoten vás představit. Můžete to zmínit v uvolněné atmosféře, aby to neznělo nějak direktivně. Prostě řekněte: „Začala jsem se seznamovat se svými kolegy, ale ještě stále neznám většinu. Máte dnes ráno asi 10 minut času na mé úvodní seznámení?“

2. Přeberte iniciativu a představte se

Pokud je váš nadřízený příliš vytížený, použijte zdravý rozum (nebo se zeptejte), abyste zjistili, s kým pravděpodobně budete komunikovat a pokud je to možné, osobně se mu představte. Pokud pracujete v malé společnosti, mělo být být relativně snadné zjistit, s kým budete den co den spolupracovat. Snažte se být co nejvíce přátelští. Váš pod může být jednoduchý: samozřejmě byste měli uvést své jméno a roli, kterou zastáváte. Můžete se ale také podělit o své zkušenosti (například, kde jste v minulosti pracovali nebo co jste dělali), aby vaši kolegové získali představu o vaší pracovní historii. Je běžné sdílet i jedno či dvě osobní „zábavná“ fakta, jakou jsou například jména vašich dětí nebo nějaký koníček.

3. Požádejte o organizační schéma

Poskytne vám jasnou představu o tom, komu budete podřízeni a s kým budete pracovat bok po boku. Pokud pracujete ve velké společnosti, struktura vaší organizace nemusí být na první pohled jasně patrná a organizační schéma vám pomůže se zorientovat. Nebojte se proto oslovit svůj kontakt v oddělení lidských zdrojů a zeptat se. 

4. Buďte přátelští

Zeptejte se svého nadřízeného, s kým budete nejčastěji komunikovat, a buďte zvlášť opatrní, abyste udělali dobrý dojem. Připravte se na jakékoliv dotazy, které by na vás vaši nový kolegové mohli mít, a buďte vnímaví k jakékoliv zpětné vazbě nebo postřehům. Může být dokonce dobrý nápad požádat spolupracovníky, s nimiž budete úzce spolupracovat, aby si s vámi třeba v pauze dali kávu nebo přes oběd zašli na jídlo, kde se potkáte v neformálním prostředí. 

5. Pošlete děkovný email

Nemusíte tento email posílat každému jednotlivci, ale poté, co se seznámíte s lidmi, s nimiž budete úzce spolupracovat, je vždy dobré poděkovat za jejich čas. Stačí poslat email v následujícím znění: „Milá Lenko, bylo skvělé se s vámi dnes potkat. Děkuji za základní informace, které jste mi poskytla. Těším se na spolupráci s vámi a budu moc ráda, když mě budete kontaktovat s jakoukoliv užitečnou radou. S pozdravem, Lucie“

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také