Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Jak podpořit imunitu v období pracovního stresu?
vložila 5.1.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Jak podpořit imunitu v období pracovního stresu?

Hromadí se vám práce a vy nevíte, co dřív? Na chvíli se zastavte, zhluboka se nadechněte a udělejte si plán, jak to všechno zvládnout. Hlavně se nestresujte! Kromě toho, že budete nervózní, ztratíte vitalitu a bude vás z toho bolet hlava, oslabíte také svůj imunitní systém. I na něj totiž má stres negativní vliv.

Jak posílit imunitní systém?

Imunitou se rozumí odolnost organismu vůči různým mikroorganismům z vnitřního i vnějšího prostředí. Z velké části sídlí ve střevech, dělíme ji na vrozenou a získanou. 

Když dojde k jejímu oslabení, jsme často nemocní, užíváme příliš často antibiotika, trápí nás gynekologické problémy a záněty močových cest. O to nikdo z nás nestojí, proto je důležité imunitu průběžně posilovat. Jak na to?

Jezte zdravě!

Zdravý a vyvážený jídelníček je základ. Větu „Jste to, co jíte!“ jste už určitě slyšela mnohokrát, víte ale, že se zakládá na pravdě? Extrémní diety ani přejídání našemu organismu nesvědčí.

  • Jezte pravidelně 3-6x denně menší porce. Neopomíjejte snídani, oběd ani večeři, dopřejte si i malé svačinky.
  • S jídlem nespěchejte, pořádně ho rozžvýkejte.
  • Vyvarujte se smažených jídel, nejezte nic, co jíst nechcete.
  • Vynechte nebo aspoň omezte sladkosti, slazené jogurty a sladké nápoje.
  • Do jídelníčku zařaďte dostatek ovoce a zeleniny, luštěniny, mléčné výrobky, ořechy, cereálie i omega-3 mastné kyseliny.
  • Vyzkoušejte i tzv. superpotraviny jako chia semínka, chlorellu, spirulinu a goji.

Hýbejte se!

Pobyt na čerstvém vzduchu a pohyb jsou nepostradatelnými pomocníky v boji s oslabenou imunitou. Každý den si udělejte procházku, několikrát týdně si zacvičte.

Nezapomínejte tělu dodat všechny potřebné vitamíny a minerály

Zejména v době, kdy na nás ze všech stran útočí bacily a stres, potřebuje naše tělo zvýšený přísun vitamínů. Z hlediska imunity jsou nejdůležitější vitamín C, vitamín A a vitamín D, dále také selen a zinek.

Náš tip: Když jejich potřebu nedokážete vykrýt stravou, vsaďte na doplňky stravy na podporu imunity. Mezi jedny z nejlepších patří přípravky Preventan, které necháte volně rozpustit v ústech.

Vsaďte i na probiotika

Vzhledem k tomu, že velká část naší imunity se ukrývá ve střevech, je třeba dbát na zdravou střevní mikroflóru. Užívejte bifibakterie a laktobacily, které ve střevech napomáhají udržet optimální pH pro správné fungování buněk imunitního systému.

Dejte šanci přírodě

Imunitu můžete posílit i prostřednictvím bylinek jako rakytník nebo echinacea. Právě ta podporuje správnou funkci močových a dýchacích cest, má pozitivní účinky na celý imunitní systém.

Náš tip na závěr: Když váš život ovlivňuje stres a nedostatek energie, dodejte tělu také hořčík a vrhněte se do boje s únavou. 

Foto: Pexels

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také