Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Chyby na sociálních sítích, kterých se pravděpodobně dopouštíte
vložila 31.7.2021
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Chyby na sociálních sítích, kterých se pravděpodobně dopouštíte

V nedávném průzkumu 84% náborových manažerů uvedlo, že sociální sítě mají velký dopad na rozhodování o výběru konkrétních uchazečů. Pokud čtete tento článek, je pravděpodobné, že již víte, že zveřejňování nevhodného obsahu vás může stát vysněnou místo i kariéru. Na druhou stranu sociální sítě můžete snadno využít ve váš profesní prospěch. 

Jaké chyby na sociálních sítích vám mohou zničit kariéru?

1. Nejste na sociálních sítích

Většina zaměstnavatelů v průzkumu CareerBuilder přiznává, že mnohdy nepřijali kandidáte, pokud ho nemohli najít na sociálních sítích. Proč? Jednoduše očekávají, že jejich kandidát za sebou bude mít online minulost. Proto je pro vás nevýhodné odmítnout být součástí sociálních sítí a doufá v to nejlepší - alespoň profesionálně. Vaše přítomnost bude vyžadovat pravidelnou aktualizaci vašich profilů a komunikaci s lidmi ve vašem oboru.  

2. Zvolili jste si na sociálních sítích špatné jméno

Váš profil na Twitteru se jmenuje @spartan123 a vaše URL na LinkedIn má koncovku /businesslady47? Nevidíte v tom problém? Váš potencionální zaměstnavatel ale ano. Jedním z nejnáročnějších aspektů budování osobní značky je zjistit, které části vaší osobnosti, dovedností a zkušeností je v profesionálním kontextů dobré zdůraznit. Rozdíl mezi osobní a profesionální značkou je v tom, že ta druhá je pro zaměstnavatele důležitější. Proto by se všechny vaše profily na sociálních sítích měly ideálně jmenovat stejně (vaším jménem) a mít stejný profilový obrázek. Váš nový zaměstnavatel tak nebude mít problém s vyhledáváním vaší online stopy.

3. Jste neupřímní

Pokud jste aktivními uživateli Instagramu nebo Facebooku, pravděpodobně jste obeznámeni s fenoménem influencerů. Pokud jde o budování vaší značky na sociálních sítích, můžete se od těchto lidí mnohé naučit. Jedním z těchto postojů je například „vnímání autentičnosti“. Jinými slovy, lidé s větší pravděpodobností kupují výrobky, když cítí, že je prodejce skutečně používá a má je rád. Pokud toto chcete aplikovat na vaši kariéru, sdílejte na sociální sítích své pracovní úspěchy a nebojte se pochlubit novým certifikátem potvrzující vaše dovednosti. Vaše vášeň a snaha rozvíjet se bude vašeho potencionálního nového zaměstnavatele určitě velice zajímat! 

4. Postujete příliš často (zvlášť v pracovní době)

Ve svém průzkumu společnost CareerBuilder požádala náborové manažery, aby vybrali důvody, proč po prohlédnutí sociálních médií, nepostoupil daný kandidát do dalšího kola. Většina důvodu není překvapivá: 40% uvedlo nevhodné fotografie, 36% uvedlo důkazy o pití nebo užívání drog a 31% shledalo urážlivé a diskriminační komentáře. Ale přinejmenším jeden z důvodů může být překvapením: 12% uvedlo, že odmítlo kandidáte, protože zveřejňoval příspěvky příliš často a zvlášť v pracovní době. Proč je to problém? Může to totiž vypadat, že trávíte celý den na sociálních sítích a neděláte nic jiného.  

Foto: Shutterstock

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také