Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Zákazníci z celé Prahy si k ní jezdí zkoušet aktovky. K otevření obchodu ji inspiroval pobyt v Americe
vložila 22.7.2019
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Zákazníci z celé Prahy si k ní jezdí zkoušet aktovky. K otevření obchodu ji inspiroval pobyt v Americe

Michala Loudínová začala podnikat před 15 lety, když se jí narodila dcera. Spolu s manželem se rozhodli, že nabídnou to, co na trhu ještě nebylo, a sice alternativu k běžným hračkárnám. Rozhodli se prodávat hlavně české výrobky a posledních pár let se specializují na prodej školních batohů a aktovek a poradenství s jejich výběrem.

„O podnikání jsme začali poprvé uvažovat při pobytu v USA před dvaceti lety. Už tehdy se tam hodně nakupovalo online a u nás tato forma nákupu ještě zdaleka nebyla v takovém rozkvětu. Viděli jsme v tom tedy možnost rozjet vlastní obchod,“ vypráví dnes Michala. Zároveň se chtěli inspirovat i nadstandardním servisem a příjemnou atmosférou při nákupu v kamenném obchodě a tím se odlišit od konkurence.

Po letech podnikání vybudovali fungující e-shop Dráček.cz a stejnojmenný obchod na Praze 8 na Palmovce, kam se sjíždí zákazníci zdaleka. „Do našeho obchodu přijíždějí zákazníci i z druhého konce Prahy či okolních vesnic na doporučení, že lze u nás vyzkoušet skoro všechny aktovky na trhu. Navíc umíme dobře poradit. Když takový zákazník do obchodu na doporučení přijde a odchází s tím, že pověst nelhala, je to naše největší odměna. Pocit, že něco děláte, jak nejlépe umíte, a že to zákazník ocení, je opravdu k nezaplacení, i když to může znít jako obchodnické klišé,“ popisuje Loudínová.

Syn Jáchym při focení aktovek

Další věcí, na kterou si kromě zákaznického přístupu zakládají, jsou skladové zásoby. „Rozhodně jsme nechtěli jít cestou být nejlevnější a nemít nic na skladě. V takových obchodech se zákazníci často ani nemají koho zeptat, co vlastně kupují,“ vysvětluje podnikatelka. Vize středně velkého e-shopu, kde se zákazníci mají s kým poradit a zboží obdrží díky skladovým zásobám rychle, se vydařila, i když Michala dnes přiznává, že v současnosti, kdy už jsou služby na vyšší úrovni, je to těžší než dřív.

Michala začala podnikat hlavně kvůli dětem. Jednoduše si neuměla představit, že by se po mateřské vrátila do celodenního pracovního kolotoče. „Ono to nebylo jednoduché ani při podnikání. Sice jsem si snadněji rozdělila pracovní dobu na to, když děti spí nebo jsou ve školních zařízeních a naše děti nezažily, že by opouštěly školku nebo družinu jako poslední. Celé prázdniny trávily s námi, protože jsme mohli pracovat třeba na naší chatě nebo i z dovolené. Dlouho to ale bylo jen děti a práce a děti a práce děti. Hovory se zákazníky jsem vyřizovala i z porodnice,“ popisuje dnes.

Když má Michala s manželem volno, rádi chodí po horách

Rodinné podnikání má samozřejmě i další nástrahy, na které je lepší být připraven. Budoucnost je nejistá a je třeba s tím počítat, především finančně. „Příjem vám může vypadnout náhle, nečekaně, můžete udělat přešlap a musíte mít rezervu, aby se neohrozilo fungování rodiny. Musíte si věřit a být schopná toto riziko nést. To není pro každého. Někdy mám chuť se vrátit do pohodlného života v korporátu. Ale asi bych už jako zaměstnanec nedokázala být šťastná,“ myslí si Michala, které nejistotu podnikání kompenzuje velká radost z budování něčeho, co ji baví a co jí dává smysl.

Co by poradila do podnikání ostatním? Nebát se, co bude zítra a být připravený na úspěch i neúspěch. Zdůrazňuje i potřebnou pracovitost a schopnost nevzdávat to, když se nedaří. „Důležité je také hledat jiné cesty, když ty stávající přestanou fungovat,“ uzavírá podnikatelka.

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také