Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas. Více informací

O ženách, které dělají to, co milují
Splnila si sen o podnikání. Dnes Petra tvoří originální dekorace pod vlastní značkou
vložila 23.4.2020
309 Your IP address (2a00:1ed0:17::9337) is not a member of allowed address range. Please, visit https://stream.exchange.cz, logon to your account and add this IP address to the list of allowed servers.

Splnila si sen o podnikání. Dnes Petra tvoří originální dekorace pod vlastní značkou

Petra Uharček propadla před pár lety kráse macramé. Její originální dekorace v boho stylu dnes doplňují i další vychytávky pro domácnost. I když musela dočasně přerušit pořádání kurzů, bere současná opatření také jako příležitost a brzy se chystá přijít s novým produktem.

Petra byla vždy poměrně kreativní duše, možná i proto vedla její profesní cesta do oblasti marketingu a reklamy. Jak ale sama říká, celá její mysl se během rodičovské dovolené kompletně transformovala. "Člověk se najednou z toho pracovního shonu ocitne doma a má strašně moc času. Už před mateřskou jsem psala asi šest let blog, začínala jsem s tím ještě v době, kdy blogovalo jen pár lidí. A právě, když jsem byla doma, začala jsem se mu věnovat ještě víc. Tvořila jsem různé tutoriály na výrobu dekorací pro dospělé i děti, psala cestovatelské a kulturní tipy a začala spolupracovat s firmami, takže opět jsem trochu přičichla opět i k marketingu, ale již z druhé strany," vzpomíná Petra. Ve volných chvílích sledovala trendy tvorby ve světě a inspirovala se jimi. Postupně pak začala tvořit pomocí nových technik a své výrobky prezentovala v různých skupinách na Facebooku. Velká poptávka, která se po její tvorbě vyvstala, byla tím hlavním impulsem, aby svou zálibu začala brát vážněji. "Vše se tím ve mě rozhoupalo, odhodlala jsem se založit si vlastní e-shop a začala svou tvorbu nabízet seriózně. Splnil se mi tak jeden z mých životní snů, mít vlastní podnikání."

Renesance techniky macramé

Hlavní technikou, kterou Petra využívá, je macramé. Jelikož má ráda nové a zajímavé věci, padla volba právě na techniku, jež byla v Čechách dlouho opomíjená (naposledy se hojně využívala v 70. letech minulého století), ale postupně přišel její velký boom. Tentokrát ale v novém a luxusnějším hávu. "Navíc je to příjemná a relaxační práce s recyklovanou bavlnou a s dary přírody, ze kterých obecně čerpám spoustu energie," dodává Petra.

I když je rukodělná tvorba krásná, nezatoužila snad přece jen někdy po návratu ke své původní profesi? Podle svých slov z ní vlastně nikdy příliš nevystoupila, jen ji nyní nedělá offline, ale přesunula se do oblasti online marketingu. "Grafikou se do určité míry zabývám také pořád. Skoro všechny materiály si pro e-shop vytvářím sama a baví mě to. Neusínám však na vavřínech a stále se samovzdělávám, jak v různých vzdělávacích skupinách, tak prostřednictvím podcastů, nebo tisku."

Podnikání v době koronavirové

V důsledku opatření související s šířením koronaviru se mnoho podnikatelů ocitlo v krizi a značné dopady má tato situace také na drobné tvůrce. Petra si rovněž chvíli myslela, že to pro ni bude likvidační. Nyní však na celou věc nahlíží jinak. "Teď musím říci, že zhruba po čtrnácti dnech, kdy však není zdaleka vyhráno, se lidé začínají se situací více sžívat a prodeje se začínají pomalu rozjíždět. Nicméně kurzy, které jsem měla vypsané, jsem musela všechny zrušit a přesunout je zatím na neurčito. To mě moc mrzelo, ovšem nešlo to jinak." Kromě toho, že stejně jako mnoho jiných šila roušky, vymyslela během karantény nový produkt, na kterém aktuálně pracuje. "Konečně jsem také odeslala svůj první newsletter, který jsem během roku nebyla schopná zrealizovat a vlastně se mu tak trochu bránila," přiznává.

I když uznává, že situace posledních týdnů je těžká pro nás všechny a zvláště pro maminky, které se ze dne na den staly paní učitelkami, kuchařkami, uklízečkami a „domácími zaměstnanci“ naráz, i když den má pořád jen 24 hodin. Obecně lze říci, že tyto těžké chvíle člověka velmi posílí a mnohé naučí například být více sám se sebou, se svými blízkými, víc v přírodě. "A do budoucna si pak budeme zase mnohem víc vážit svobody, ať už ve smyslu svobodného nadýchnutí se bez roušky, tak možnosti navštívit své známé, chodit libovolně dlouho venku, moci vycestovat apod. U podnikatelů to je pak velmi individuální. Ale každopádně je nutné se přizpůsobit. Ti, kteří mají online business, to mají jednodušší. U ostatních je ideální offline služby přesunout do online verze. Alespoň částečně. Ne všude to půjde, ale je dobré si najít zástupné řešení, nebo nabízet přidružené služby. Když například masérka nemůže masírovat své zákazníky fyzicky, může natočit videa, kde jim ukáže hmaty a cviky, jak si od bolesti pomoci sami a pak z těchto videí natočit celý program „domácích masáží“ a ten prodávat. Stejně to může udělat fyzioterapeut, fitness trenér, kadeřnice/vizážistka (málokdo si umí doma vytvořit zajímavý účes, nebo se hezky nalíčit podle svého typu pleti).  Není to jednoduché, ale jde to, když se chce a člověk je aspoň trochu technicky zdatný, nebo má doma šikovné děti. Je ale pravda, že spoustě lidí dost možná nezbude nic jiného, než se nechat alespoň částečně zaměstnat a svoje podnikání znovu pomalu přivádět k životu jako vedlejší činnost," uzavírá Petra, která však své podnikání chce dále rozvíjet. Sní totiž o vlastní dílně a prostoru pro své kurzy. A jelikož plánují přestěhovat se časem do jejího rodného domu, možná se jí tento sen brzy splní.

 

Foto: archiv Petry Uharček

Nahlásit obsah

Co je s obsahem v nepořádku?

Sdílet obsah

Vyberte ze svých kontaktů

Čtěte také